Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2011-07-20 10:32:57 följande:
    Någon som vet vad den sufletten hette som var blå utanpå o röd innuti? Vill försöka hitta en sån om det går.
    Förvånadvad har jag missat nu?
  • modestyclara
    straw2008 skrev 2011-07-20 11:35:02 följande:
    Samma färger som "solnakorvsskyltarna" ser jag nu då jag ligger i vasaparken o steker. Utsäkta jämförelsen.
    Skrattande
  • modestyclara
    ÄrtaMärta skrev 2011-07-21 19:46:09 följande:
    Ooh har du en donkey??
    Jag skulle behöva syskonvagn men den är så dyyyr!
    Min son är ju nästan 2,5 år när bebisen kommer i oktober så behöver inte syskonvagn så länge om ens alls.
    Annars hade jag definitivt sålt bort bugaboon jag har och satsat på en donkey!

Vet ngn förresten om det är bäst att sälja på blocket eller på tradera när man säljer suffletter och annat smått och gott för bugaboon?
    men nu får du ju ta och tänka till lite *ser sträng ut* det är ju DET som är vitsen med Donkey: syskonvagn vid behov och annars singelvagn med shoppingkorg och DET behöver man ju alltid!Hjärta
  • modestyclara
    Mammas Kalle skrev 2011-07-21 21:13:09 följande:
    Kan nån hjälpa med ett snabbt svar? Pretty please

Passar mugghållare som suttit på frog en cam? Eller är det andra fästen?
    Den passar- förutsatt att fästet har suttit på den breda delen av metallhandtaget -men vad jag vill minnas finns det väl fäste som passar bee, skumdelen samt breda metalldelen på handtaget väl?Obestämd och de ä rväl utbytbara?
  • modestyclara
    Mammas Kalle skrev 2011-07-21 21:34:00 följande:
    Modesty: tack för snabbtsvar! har möjligthet att köpa mugghållare men tjejen har inte alla fästen, suttit som sagt på en frog. Vågar jag chansa? Är det dyrt med nya fästen? För det är väl inte samma fästesom till parosollen?
    Har ett trasigt sådant o vet att det följde med ett par olika fästen..
    hmm jo om parasollet har flera fästen så finns det väl ett som passar på handtaget vill jag minnasFoten i munnen men det var ett tag sedan jag var riktig junkie.. *sneglar efter THJ eller frk småland*
  • modestyclara
    Surkatt skrev 2011-07-22 22:25:55 följande:
    Har alla frogar bromsen på insidan av styret? Eller, om det är en äldre variant, när flyttade de ut bromsen uppåt som på min cam?

Försöker lära mej hur man ser skillnad på cam och frog, och hur man ska veta på ett ungefär hur gamla vagnarna på blocket är. Förvånande att man inte skriver ut det i en annons? Iallafall tycker jag att det är avskräckande...  
    min frog är hyffsat ny (2 år) och har bromsen på insidan. Cam och frog ser du enklast skillnad på genom att man inte kan reglera höjden på styret på frog....
  • modestyclara
    Poppit skrev 2011-07-24 00:42:58 följande:
    Jag har äntligen fått hem min nya Bee+, fullkomligt älskar den!! Men, min lilla bebis ska kunna ligga i den och har kikat runt på en Cocoon. Undrar dock om det är någon skillnad på gamla och nya cocoonen? Någon som vet? Har försökt söka på den informationen men har inte hittat någon!
    jag hade en phil&teds lift
  • modestyclara
    linaenn skrev 2011-07-24 18:35:33 följande:
    Försökte plocka ur bottenplattan ur varukorgen förresten men den sitter som berget. Vet inte om jag vågar vålda, för det känns inte som att jag kommer få tillbaks den sen efter tvätten...?
    det är ju lite övervik av tyg runt om den -försök att bända loss i ena änden först...
  • modestyclara
    Mallan820 skrev 2011-07-24 20:39:54 följande:
    Heej!

Jag har precis beställt en bugaboo camelon som kommer i september. Jag undrar nu till er som har haft en sådan under vintertid, hur fungerar den?
    Vi bor i stockholms området.
    Skaffa terränghjulen om du bor där de inte plogar trottoarerna ofta... man kommer ingenstans när det är oplogat...
  • modestyclara
    linaenn skrev 2011-07-24 21:11:32 följande:
    Japp, nu står Buggan här helt nytvättad och ihopmonterad igen. Jag satte på basen på ramen med skum och sitsplatta + plattan i varukorgen på en gång medans de fortfarande är fuktiga. Gick hur smidigt som helst och nu ser den ut som ny igen.
    Becka 77 skrev 2011-07-24 20:22:04 följande:
    Lite Jif på en fuktad trasa är kanon till de vita delarna!
     Ja, jag tog en fuktad trasa med lite diskmedel på bara och fick bort det mesta faktiskt!
    jag är lite skeptisk till det där med fuktig...akta så det inte börjar mögla bara...Guld i mun
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21