• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mini75

Ja det är mest insidan som stör mig... men finns det online så får jag väl ge mig till tåls några dager extra... Ska genast besöka deras hemsida!

JA, jag tänkte oxå på det att det inte skulle fästa på det tyget men som ni säger så får jag väl ha en specialfärg för att färga utsidan av suffletten och eventuellt resten av vagnen oxå...  

• mini75
    cirkuspuman skrev 2011-08-03 09:11:24 följande:
    Jag ger mig till känna
    Jag färgade både sittdelsbas och varukorg med svart textilfärg från Panduro, alltså den man svampar på tyget
    Jag färgade sittdelen men har inte värmehärdat den med strykjärn utan blåste med hårtork istället och det funkade jätte bra. 
    Varukorgen blev lite flammig då jag hade på lite för mycket färg så den tvättade jag istället för att härda och då blev den jämn i färgen  

Behöver man pensel eller svamp? Målade du bägge sidor av suffletten? Måla, värma, vänta 24 timmar och sen tvätta vanligt? Var det rätt ordning?
  • standby

Funkar färgen så bra att det går att färga en grå varukorg t Cam svart med bra resultat tror ni?

• Läängtar

Vet nån här vart man kan köpa endast suflett förutom hos kidzshop? Där va nämligen rosa slut och det är den jag är ute efter.

• straw2008

Kör den i maskin för insidan med vanlig maskinfärg o det som inte blir färgat kör du med den andra man duttar på. Jag funderar på att färga min limiter bee bas från beige till svart, borde väl oxå funka med dutta på färgen?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • cirkuspuman

Jag provade att färga min solblekta frogsuffla i maskin och fodret samt bugga märket blev gråa så tänk på att även märket färgas om du färgar med Herdins textilfärg.

Jag har svampat på färgen men det går säkert att pensla oxå

• mini75

NU har jag hämtat min frog! Men varför hänger suffletten där bak? Finns det ingenstans man kan spänna den så att den liksom sitter åt runt ryggdelen...?  Hur är det med cam suffletten? Är där någon typ av resår som gör att den sitter tight å snyggt?

• Mamma Tes

Jag har beställt en donkey duo som beräknas komma nästa vecka. Sittdelen i svart/rosa och liggdelen/den andra sittdelen svart/svart. Vill ha sittdynor för att skydda vagnen så mycket som möjligt. Vad skulle ni ha tagit för färg på dynorna?

• ThereseX

Jag har beställt från bugababy en gång och det gick kanonbra och supersnabb leverans.. : )