• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-03 14:04:52 följande:
    NU har jag hämtat min frog! Men varför hänger suffletten där bak? Finns det ingenstans man kan spänna den så att den liksom sitter åt runt ryggdelen...?  Hur är det med cam suffletten? Är där någon typ av resår som gör att den sitter tight å snyggt?
    Hänger den? Låter märkligt. Den ska inte hänga, utan sitta runt ryggdelen. Det är ju en liten kant in som ska gå in runt sittdelen. Kan hända att de har satt suflettfästerna på fel sida?
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Eller så är den inte helt uppdragen, utan bara halft. Om du förstår vad jag menar?

• mini75

Försökte lägga upp bild från iphone men kunde ej dessutom vet jag inte om det är rätt båge i rätt spänne? Vilken båge ska vara ytterst, den främre eller bakre? Förstår ni vad jag menar eller svamlar jag?

• Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-03 19:50:56 följande:
    Försökte lägga upp bild från iphone men kunde ej dessutom vet jag inte om det är rätt båge i rätt spänne? Vilken båge ska vara ytterst, den främre eller bakre? Förstår ni vad jag menar eller svamlar jag?
    Bågarna är likadana, så det spelar ingen roll vilken som är fram och bak.  Däremot står det ett L och ett R i själva suflettspännerna. R ska alltså vara på högra sidan om dig när du håller i handtaget och har sitt eller liggdelen vänd mot dig. Sitter spännerna rätt så ligger den främre bågen något utanför den bakre bågen.
  • Fröken Småland
    mini75 skrev 2011-08-03 14:04:52 följande:
    NU har jag hämtat min frog! Men varför hänger suffletten där bak? Finns det ingenstans man kan spänna den så att den liksom sitter åt runt ryggdelen...?  Hur är det med cam suffletten? Är där någon typ av resår som gör att den sitter tight å snyggt?
    Det blir så ibland på äldre suffletter där resåren som man fäster i sufflettfästena blivit slapp. Byt ut dem eller hela suffletten så tror jag att problemet är löst
  • mini75

Var köper jag en offwhite sufflett (helst bara suffletten) om den är slut på bugababy? Behöver man nya bågar eller bara spännena? Spelar det någon roll att buggan är gammal (från -05 eller -06 tror jag...) Många frågor som ni säkert besvarat 100 ggr men orkar ju inte läsa en tråd med över 16000 inlägg ;)

• Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-03 19:55:32 följande:
    Var köper jag en offwhite sufflett (helst bara suffletten) om den är slut på bugababy? Behöver man nya bågar eller bara spännena? Spelar det någon roll att buggan är gammal (från -05 eller -06 tror jag...) Många frågor som ni säkert besvarat 100 ggr men orkar ju inte läsa en tråd med över 16000 inlägg ;)
    För att få en cameleonsufflett att sitta bra på en frog så behöver du bara byta spännen. Bågarna från frogen funkar.
  • mini75

Slut på kidzshop oxå verkar det som...:(

De där små "snörena" (är de i resår?)ska de bara liksom fästas i själva spännet? HAr där någonsin varit någon typ av resår eller är det de i de nya suffletterna?

Där är något som inte stämmer för suffletten är inte riktigt spänd i de olika lägena heller -slapp liksom mellan bågarna. Försökte hitta L eller R på spännena men lyckades ej. i vilket fall så står de väl på de nya jag kommer att köpa. Är de bara till att kränga av dem och klicka dit de nya då eller?

TACK!!