• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Londonvibes
    Surkatt skrev 2011-08-03 15:07:16 följande:
    Fan också... kpsuget tar ju aldrig slut. En ett år gammal frog säljs nu på blocket för 3000. Shit shit shit. Jag KAN inte köpa mer grejer nu det GÅR inte. Kan nån annan vara snäll och köpa den här så jag slipper bry mej? 

www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_Bugaboo_nys... 
    Det står att den är använd ett år och det är ju inte samma sak som att den bara är ett år gammal. Dessutom finns det ingen bygel och de ska skicka liggdelen med posten. Jag tycker inte det låter som en bra deal!
    På bilden finns det ju dessutom ingn varukorg.

Jag tror du kan släppa den frogen med gott samvete
  • Joddan

Ring till kidz och kolla efter suflett. Min rosa var "slut" men de hadr bara glömt att uppdateta lagersaldo!

• Joddan

Läängtar

Den rosa finns i lager! Jag valdr "svart" men skrev i rutan "obs vill ha rosa suflett ej svart).
    Och den fanns. Detta va i måndags, då hade de precis fått påfyllning'

• straw2008
    Cinza skrev 2011-08-03 22:16:34 följande:
    Hej!

Köpte för ett par veckor sedan en begagnad cameleon och har nu några funderingar jag hoppas någon kan/vill besvara.
    Handtaget glider upp lite på höger sida när jag drar vagnen i vår barnvagnsramp. Garantin har gått ut så jag undrar om det finns något annat sätt att fixa det på än att byta hela chassit.

Sedan undrar jag om det finns några skötväskor (förutom bugaboos egna) som passar. Den jag har sitter inte alls bra.

Tack på förhand!
    Det finns en lagningssats. Fråga en ÅF av bb.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • mini75
    Joddan skrev 2011-08-03 23:53:52 följande:
    Ring till kidz och kolla efter suflett. Min rosa var "slut" men de hadr bara glömt att uppdateta lagersaldo!

Ja jag ska ringa sen :) Men kan man köpa enbart suffletten då?
  • SchumiFerrari
    mini75 skrev 2011-08-04 09:49:04 följande:

Ja jag ska ringa sen :) Men kan man köpa enbart suffletten då?

Är inte säker på att de ha öppet som vanligt idag men kolla.. Vet att det har hänt en del i familjen.
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-08-03 22:45:33 följande:
    Bohus dynor är bäst! *partisk* De är med skumgummi, 2 cm skulle jag gissa på

Kyss

ja jag har skumgummi 1,5 el 2 cm tjock tror jag. Bäst resultat blir det med ett lite tjockare bomullstyg på ena eller båda sidorna, alt fleece på en sida. Har sytt några med frotté men det är helt hopplöst. 
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-08-04 10:39:16 följande:
    Kyss

ja jag har skumgummi 1,5 el 2 cm tjock tror jag. Bäst resultat blir det med ett lite tjockare bomullstyg på ena eller båda sidorna, alt fleece på en sida. Har sytt några med frotté men det är helt hopplöst. 
    Vad har du för mått på dina dynor? Tänkte jag skulle sy en sen till frogens sittdel... fast det är ju först om typ ett halvår... men har du något bra mönster som passar?
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • mini75

offwhite slut och de som kommer in är bokade...:( får väl tänka om då.

Är den rosa fin?