• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mini75

Nu blev det nog bra ändå... flyttade runt bågarna lite så det blev bra till slut (hyfsat) Får väl ta och färga den gamla sufletten så länge tills det dyker upp en offwhitw någonstans :) Tack för hjälpen så länge!

• Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-03 20:23:10 följande:
    Slut på kidzshop oxå verkar det som...:(

De där små "snörena" (är de i resår?)ska de bara liksom fästas i själva spännet? HAr där någonsin varit någon typ av resår eller är det de i de nya suffletterna?

Där är något som inte stämmer för suffletten är inte riktigt spänd i de olika lägena heller -slapp liksom mellan bågarna. Försökte hitta L eller R på spännena men lyckades ej. i vilket fall så står de väl på de nya jag kommer att köpa. Är de bara till att kränga av dem och klicka dit de nya då eller?

TACK!!  
    Du måste kränga av de för att se R eller L. För det står på insidan.
    Och ja, snörerna var en gång resår/gummiband.
    Tycker det låter som fästerna sitter fel alltså, speciellt om det inte är spänt mellan de olika lägerna heller.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • SchumiFerrari

Jag vill ha en Donkey!!!! Blir ju så sjukt sugen så kommer inte våga se en IRL för då tar jag väl ett lån för att köpa en,,.. ;)

• Surkatt

Äsch. Försökte mej på att sy en dyna förut idag. Men jag ska nog satsa på att köpa skumgummi, och prova igen. Jag klippte sönder ett täcke, men hu vad det drog och hade sig. Kanske inte det fulaste jag sytt men nog på top tre allafall. Trist för jag fösökte verkligen vara nogrann den här gången. Till och med sprättade och hade mej. 

Ignorerade vrålande ungar och suckande make gjorde jag också...

Ingen annan som sett annonsen på blocket som jag iallafall tror var en frog? Var det bara jag som blev sugen?  

• spigg
    Surkatt skrev 2011-08-03 22:05:03 följande:
    Äsch. Försökte mej på att sy en dyna förut idag. Men jag ska nog satsa på att köpa skumgummi, och prova igen. Jag klippte sönder ett täcke, men hu vad det drog och hade sig. Kanske inte det fulaste jag sytt men nog på top tre allafall. Trist för jag fösökte verkligen vara nogrann den här gången. Till och med sprättade och hade mej. 

Ignorerade vrålande ungar och suckande make gjorde jag också...

Ingen annan som sett annonsen på blocket som jag iallafall tror var en frog? Var det bara jag som blev sugen?  
    Heja dig! Övning ger färdighet, du har en kund i mig sen!

Jag tittade på den men måste erkänna att jag inte är helt säker på om jag kan se skillnad på en Cam och en Frog. Skäms
  • Cinza

Hej!

Köpte för ett par veckor sedan en begagnad cameleon och har nu några funderingar jag hoppas någon kan/vill besvara.
    Handtaget glider upp lite på höger sida när jag drar vagnen i vår barnvagnsramp. Garantin har gått ut så jag undrar om det finns något annat sätt att fixa det på än att byta hela chassit.

Sedan undrar jag om det finns några skötväskor (förutom bugaboos egna) som passar. Den jag har sitter inte alls bra.

Tack på förhand!

• SchumiFerrari

Cinza: JuJuBe har skötväskor som sitter bra. Speciellt med BeConnected fästen.
    Ang chassit så vet jag inte vad du ska göra

• SchumiFerrari

Surkatt: ser ut som en Frog. Verkar inte vara höj och sänkbart chassi..

• Surkatt

Schumi: Tyckte inte heller jag såg några knäppen... 

Spigg: Mja... Får nog öva en hel del isåfall...

Bohusbebis: Hört rykten om att du är duktig att sy dynor? Vad syr du i? Skumgummi eller vadd?