• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Läängtar

Joddan: Visst är det du som har donkey och frog? Är du nöjd med det? Är lite osäker om jag ska behålla bee + nu när jag köpt en frog. Vill ju inte ångra mig då det är andra bee + :) men sen donkeyn kom hem har been bara stått! Och nu har jag ju snart frogen, då får den funka som extravagn, den är ju bättre för lilltjejen som bara är 2 veckor.

• bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-08-04 10:53:48 följande:
    Vad har du för mått på dina dynor? Tänkte jag skulle sy en sen till frogens sittdel... fast det är ju först om typ ett halvår... men har du något bra mönster som passar?

tycker inte att mina bee+ dynor passar super i frog:en så jag tänkte nog modifiera det mönstret nån gång när jag får tid. bee+mönstret gjorde jag bara genom att lägga ett lakan över sitdelen och höfta till lite. Tänkte göra detsamma till froggen sen tror jag. Till frogen tyckte jag nog att UJ-dynmönstret passade bättre (råkar ha sytt några såna dynor åxå....)
    Det tänkte jag ju fråga dig AnPa åxå, vilket tycker du jag ska använda? Jag har inte hunnit göra nåt nytt mönster som sagt... 
  • AnPa

Bohus: Jag tycker att de passar bra i frog/cameleon, kanske att de skulle vara lite längre. Har du sett de nya bugaboo-dynorna? De trär man över ryggstödet och så har de resårband för att kunna fästa dynan i de svarta plupparna som man fäster suffletten i. Thj la upp bilder för några dagar sen, finns också på kidzshop hemsida

• bohusbebis
    AnPa skrev 2011-08-04 13:14:43 följande:
    Bohus: Jag tycker att de passar bra i frog/cameleon, kanske att de skulle vara lite längre. Har du sett de nya bugaboo-dynorna? De trär man över ryggstödet och så har de resårband för att kunna fästa dynan i de svarta plupparna som man fäster suffletten i. Thj la upp bilder för några dagar sen, finns också på kidzshop hemsida

sett men inte hunnit klura på nån egen lösning
  • Joddan

Läängtar- jag har donkey frog och bee+, men tanken är att bee+ ska få flytta. Det är min tredje bee. Jag vill igentligen behålla alla men det får vi inte plats med i barnvagnståget i hallen . Jag behåller froggen för att den fungerar i vinter, mer ombonad, bättre ergonomisk sits och den är rolugare att "pimpa" as simple as that. Även om den är ljuuuuvlig som sommarvagn och semestervagn!

• kittel

Hej! Är det nån so. Har bilder på organizen och hur man fäster den? Stämmer det att vinterdäcken till Cam'en inte är svängbara?

• mini75
    Lindadjo skrev 2011-08-03 20:08:25 följande:
    För att få en cameleonsufflett att sitta bra på en frog så behöver du bara byta spännen. Bågarna från frogen funkar.

Fick tag i en offwhite suflett som jag ska åka å köpa i morgon. Men på bugababy sa de precis tvärtom vad du sa...dvs att cameleonsufletten är något större än frogen så bågarna behöver bytas ut och spännena är detsamma?!?!

Usch vad jag känner mig besvärlig nu, jag får helt enkelt försöka forska lite i det i morgon när jag åker å handlar... får väl dra med mig vagnen dit...  
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-04 20:47:14 följande:
    Fick tag i en offwhite suflett som jag ska åka å köpa i morgon. Men på bugababy sa de precis tvärtom vad du sa...dvs att cameleonsufletten är något större än frogen så bågarna behöver bytas ut och spännena är detsamma?!?!

Usch vad jag känner mig besvärlig nu, jag får helt enkelt försöka forska lite i det i morgon när jag åker å handlar... får väl dra med mig vagnen dit...  
    Nej, det är spännerna man byter! Tro mig, jag har en frog som jag även har camsufletter till. Det är spännerna som måste bytas, camsufletten har annan spridning på sina bågar än vad frog har. Har man däremot en gecko så är det bågarna som ska bytas, och inte spännena
    2010 blev ett bra år! Har +:at