• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • the baby
    Fröken Småland skrev 2011-08-05 10:40:00 följande:
    Surkatts dyna.

Färgen var fin i alla fall *älskar multirandigt*
    Jag håller också på att sy en dyna i samma tyg, jättefint! Glad 
  • Surkatt

Karma police: Lägg gärna upp en bild som jämförelse sen då... :) Jag älskar faktiskt det tyget, har sytt kuddar till barnrum och spjälsängsskydd i det också, men nu gick sista biten till den här skrynkliga,  sorgliga försöket till en dyna.... Tänkte eventuellt sticka till sickla senare idag och se om de har nåt skumgummi på jysk så jag kan testa igen... :)

Tror att ett av felen var att jag först skulle vändsy, och lade till sömsmån, sen ändrade jag mej, och följde mamma på vifts modell, (men inte så noga tydligen)  och så vart det fel... :) Aja. 

• the baby
    Surkatt skrev 2011-08-05 13:52:17 följande:
    Karma police: Lägg gärna upp en bild som jämförelse sen då... :) Jag älskar faktiskt det tyget, har sytt kuddar till barnrum och spjälsängsskydd i det också, men nu gick sista biten till den här skrynkliga,  sorgliga försöket till en dyna.... Tänkte eventuellt sticka till sickla senare idag och se om de har nåt skumgummi på jysk så jag kan testa igen... :)

Tror att ett av felen var att jag först skulle vändsy, och lade till sömsmån, sen ändrade jag mej, och följde mamma på vifts modell, (men inte så noga tydligen)  och så vart det fel... :) Aja. 
    Ska du till Sickla så har de skumgummi på Ohlssons tyger, jag är storkund där... Glad I min dyna har jag 2 cm tjockt, som jag köpt där. 

Lägger upp en bild sen, håller på med kantbandet, syr ena sidan för hand, och det tar lite tid... 
  • mini75
    hjärtan81 skrev 2011-08-05 10:01:28 följande:
    Mini76: var fick du tag på offwhite sufletten? Har letat som en galning utan att lyckas...
    Köpte den i en butik i helsingborg som heter Gömstället. Det var väldigt tillmötesgående och kan nog tänka sig skicka mot fraktkostnad (såklart) JAg bbehövde fästen oxå men de var slut så de ska skicka det till mig sen :)!

Lycka till!
  • mini75

FInns det skillnader mellan höjderna på handtaget på frogen? Jag vet ju att de inte går att justera höjden på handtaget men det känns som min kompis frog är lägre....?

Vi kan ju jämföra men just nu har vi inte vagnarna på samma ställe :)

Kan man byta skumgummit på handtaget? Känns inte så men frågar i alla fall.....

Min offwhite suflett blev så himla fin på vagnen - ska bara ha nya fästen sen blir det perfekt!

• SchumiFerrari

mini75: gömstället i Helsingborg är superbra.

• Surkatt
    the baby skrev 2011-08-05 14:22:09 följande:
    Ska du till Sickla så har de skumgummi på Ohlssons tyger, jag är storkund där... Glad I min dyna har jag 2 cm tjockt, som jag köpt där. 

Lägger upp en bild sen, håller på med kantbandet, syr ena sidan för hand, och det tar lite tid... 
    Ligger det kvar i sickla?  De låg ju där den där nya tingeltangelbutiken ligger nu? Blir ju jättegladom de finns kvar i krokarna där, för det är närmaste tygaffären (stora) för mej...  Hittade allafall skummgummi på åhlens. 60x200 cm för 150 spänn tror jag, men bättre pris och format vore ju inte fel... :) 
  • the baby
    Surkatt skrev 2011-08-05 20:47:01 följande:
    Ligger det kvar i sickla?  De låg ju där den där nya tingeltangelbutiken ligger nu? Blir ju jättegladom de finns kvar i krokarna där, för det är närmaste tygaffären (stora) för mej...  Hittade allafall skummgummi på åhlens. 60x200 cm för 150 spänn tror jag, men bättre pris och format vore ju inte fel... :) 
    Det var kanske Tygvaruhuset som du menar, som stängde? Det var en bra tygaffär också tyckte jag, men nu finns ju Ohlssons tyger som är helt okej. 
    http://sickla.se/shop/hem-och-inredning/ohlssons-tyger  
    Ligger i samma hus som Lekia, i den lokalen där det fanns en barnaffär som sålde Bugaboo för några år sedan tror jag?

Men jag tror det var ungefär samma mått och pris på skumgummit jag köpte där, som på Åhlens.
  • spigg
    the baby skrev 2011-08-05 20:52:29 följande:
    Det var kanske Tygvaruhuset som du menar, som stängde? Det var en bra tygaffär också tyckte jag, men nu finns ju Ohlssons tyger som är helt okej. 
    sickla.se/shop/hem-och-inredning/ohlssons-tyg...  
    Ligger i samma hus som Lekia, i den lokalen där det fanns en barnaffär som sålde Bugaboo för några år sedan tror jag?

Men jag tror det var ungefär samma mått och pris på skumgummit jag köpte där, som på Åhlens.
    Du tänker på Knodd! ;) Köpte min Bee där sommaren -09!