• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Det är (nästan) aldrig för sent för nya vagnar. Har jag berättat om hon som hade en Bee+ men köpte en ny Bee+ denim till sin drygt fyraåring bara för klädselns skull? *ser oskyldig ut* Tror ni att hon har använt den en endaste gång?

Rollerbug är en trevlig modell men alltså de där fasta hjulen är svåra att vänja sig vid tycker jag. Och så är den väldigt omysig men jag är förstås lite känslig för sånt. Har du kollat på Mutsy? De har en schysst vändbar allroundvagn med stora swivelhjul fram. Vad hette nu modellen igen Asereht?

Eller varför inte en UJ om du ändå tycker att framåtvänt är ok? Toppen i snö och terräng .

Sorry OT.

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-08-07 22:43:36 följande:
    Det är (nästan) aldrig för sent för nya vagnar. Har jag berättat om hon som hade en Bee+ men köpte en ny Bee+ denim till sin drygt fyraåring bara för klädselns skull? *ser oskyldig ut* Tror ni att hon har använt den en endaste gång?

Rollerbug är en trevlig modell men alltså de där fasta hjulen är svåra att vänja sig vid tycker jag. Och så är den väldigt omysig men jag är förstås lite känslig för sånt. Har du kollat på Mutsy? De har en schysst vändbar allroundvagn med stora swivelhjul fram. Vad hette nu modellen igen Asereht?

Eller varför inte en UJ om du ändå tycker att framåtvänt är ok? Toppen i snö och terräng .

Sorry OT.
    Men om du tycker rollerbug är omysig så är ju uj oxå de, det är ju inte mycket som skiljer de vagnara åt. Och vad gäller fasta hjulen så tyckte jag ändå att vagnen var förvånansvärt lättkörd. *försvarar RB*
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Fröken Småland

Haha, ja UJ är också omysig men lämpar sig riktigt bra för större barn med anledning av stor sits och bra köregenskaper även med tung last. Precis som RB förutom de fasta hjulen. Jag gillade faktiskt Rollerbugen en del men framför allt är den riktigt trevlig att se på

• SchumiFerrari

Hopesoon: har haft fårfäll i min CAM och kommer att ha även denna gång. Bebis kommer början av okt. Kommer inte ha åkpåse då jag anser att det blir för varmt i liggdelen..

• Surkatt
    Fröken Småland skrev 2011-08-07 22:43:36 följande:
    Fast det har jag nästan förståelse för! Såg precis en annaons på blocket med bee+ i denim, och jag som inte ens gillar bee tyckte den var skitfin! 

För övrigt bara älskar jag den här tråden. det är så himla skönt att ni finns ni som "är värre än jag" för jag läser upp för min kille vad ni skriver ibland och långsamt långsamt har han börrjat tycka att jag är helt normal. Ibland när vi träffat vänner som himlar med ögonen över mina sex vagnar så säger han, men är det inte lite konstigt att bara ha två vagnar till två barn?  Och ibland säger han när vi är ute på stan... "stackars henne som har en så ful vagn"   Så tack damer!

• Takpannan

Hoope Son, jag har ett smidigt lammskinn (ett grått småkrulligt) inne i åkpåsen på vintern. Jag har skurit hål i skinnet där bältet sitter så att det går att spänna fast barnet. Funkar superbra och är varmt och skönt.

• TinkyWinky

Kan ngn av dessa va samma färg som den blåa ja har? Köpte ju min i början av sommarne.
    här e bild

o här e annonserna 0på åkpåsarna ja hittat i blått

http://www.blocket.se/vastmanland/Bugaboo_filt__akpase_och_sol_suflett_35230270.htm?ca=20&w=3

http://www.blocket.se/simrishamn/Bugaboo_akpase_34957807.htm?ca=20&w=3

o funderar ioxå opm man ska ta en grå om ja ej får rätt färg på en blå. har ju grå varukorg o sittdel, men det e kanske ej samma gråa färg?

http://www.blocket.se/skaraborg/Akpase_Bugaboo_34624311.htm?ca=20&w=3

http://www.blocket.se/horby/Bugaboo_akpase_34505160.htm?ca=20&w=3

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Fröken Småland
    TinkyWinky skrev 2011-08-08 08:08:00 följande:
    Kan ngn av dessa va samma färg som den blåa ja har? Köpte ju min i början av sommarne.
    här e bild

o här e annonserna 0på åkpåsarna ja hittat i blått

www.blocket.se/vastmanland/Bugaboo_filt__akpa...

www.blocket.se/simrishamn/Bugaboo_akpase_3495...

o funderar ioxå opm man ska ta en grå om ja ej får rätt färg på en blå. har ju grå varukorg o sittdel, men det e kanske ej samma gråa färg?

www.blocket.se/skaraborg/Akpase_Bugaboo_34624...

www.blocket.se/horby/Bugaboo_akpase_34505160....

Grå finns det bara en nyans av så det är samma. Båda blå ser absolut ut att vara rätt nyans. Det finns en äldre blå som också är mellanblå men på den är det stor skillnad mellan yttertyg och foder så man brukar kunna se det på det om blixten och bilden luras lite och det är svårt att avgöra. Skall se om jag hittar bild.
  • Fröken Småland

Det är den högra som är den nyare blå, den som har samma nyans som din topp. Den ser lite turkos ut på bilden och det är precis det jag menar att det kan vara lurigt att avgöra. Men här får du en tydlig bild av hur kontrasten ser ut på den gamla blå, och som inte passar till nyare klarblå.