• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Så fungerar inte mitt hjärta, men det ska vara ett hjärta i mitt förra meddelande

• TinkyWinky

undrar lite angående åkpåsar.
    när ungefär börjar ni använda dem?
    vlägger oftast sonen i dne på kvällen så han får somna i den o med bara pyjamas tycker ja det börjar bli kallt. (iaf här o speciellt idag) visst han har en filt men blev kallt iaf tyckte sonen..

e det värt o köpa en ny föär över 1000 kr eller ska man lägga ca halv priset på en begagnad. har den nya klarblåa på sufletten så hade velat ha samma blåa. men vet ju ej om det e samm som de som finns på blocket.. e ju dumt o köpa o sen e det fel blå o då måste man sälja..

plz hjälp mig :) ;) 

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Surkatt
    Asereht skrev 2011-08-07 20:49:35 följande:
    Nä en Urban Jungle är en Urban Jungle och en Rollerbug en Rollerbug. Båda tillverkas dock av Mountain Buggy men de är olika modeller.
    Aha.... det var sådet var. Hade ingen koll där...

• HopeSoon

Jag har också en åkpåsefråga... tror det kan ha varit uppe förut men hittar inget när jag söker..

Hur gör ni på vintern med åkpåse och annat i vagnen? Har köpt en Cameleon med tillhörande åkpåse. Bebisen kommer i slutet av oktober (gärna i början om jag får välja men...) Bor i Uppsala och det blir ganska kallt här på vintern. Ska jag köpa ett lammskinn att lägga i botten tycker ni?
    Är det nån som haft lammskinn i en Cameleon?
    Känns som lite väl mycket med lammskinn och åkpåse, men lammskinn ska ju kunna "stabilisera" värmen och man behöver ju inte klä på så mycket kläder. tex kanske inte overall? Hjälp.. jag känner mig helt lost Vet inte heller riktigt hur pass varm bugaboo-åkpåsen är..

Någon med tips? 

• Fröken Småland

BdB: det brukar funka hyggligt med de äldre klädslarna vill jag minnas, kan möjligen bli någon knapp över här eller där. Kolla i UJ-tråden om du vill bara helt säker. Kan någon blandmissbrukare länka dit?

• Fröken Småland

Tinky: jättemysigt med åkpåse redan på kalla sommarkvällar, köp begagnat och länka hit så skall vi hjälpa dig med nyansen

HopeSoon: så många faktorer spelar in; om barnet är varmt eller fruset av sig, om man klär med riktiga ytterkläder eller bara fleeceställ, hur kallt och blåsigt det är, om barnet skall sova ute osv. Men fårskinn är ALLTID rätt, resten kan varieras med och utan åkpåse, med och utan ytterkläder, med och utan kompletterande filt.

• Insomnie

HopeSoon: Jag fick min tjej i januari i år och jag körde med åkpåse och fleeceoverall när det var som kallast (bor i Västerås). Dottern var aldrig kall. Jag tycker du ska avvakta och se hur det känns och om du får en kall eller varm bebis

• HopeSoon

Ja det har ni ju såklart rätt i.. barnet kan ju bli fruset av sig.. precis som hon kan vara varm.. Jag är väldigt kall av mig, men det kanske inte går i arv Iaf så tänkte jag att ett lammskinn är ju bra för det kan man ju ha i sittvagnen sen också.. och även på sommaren - eftersom det håller kylan då.. Ska klura lite till...

• Mammas Kalle

Småland: hehehe ja det är väl dit en annan snart räknas, har du nått annat tips på vagn?
    Kliar lite i fingrarna att prova nått mer än buggan, som jag är oerhört nöjd med, men grabben är snart 20 mån och vem vet om man får nån mer knodd. Kommer dock aldrig att sälja camen..
    Vill bara inte stå där sen o ångra mig att jag inte hade fler vagnar :D  får väl i värsta fall köpa ett marsvin o dra runt på