• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kavat
    Joddan skrev 2011-08-06 19:24:31 följande:
    Stor kram Jessica! Förlorade min bästa vän för ett år sedan i slutet på augusti. Det går inte att beskriva fören man själv möter det själv. Sörj och krama din familj!
    Hjärta
  • Mammas Kalle

Beklagar sorgen till er som mist era kära, livet känns med en gång så skört

Ot fråga som jag hoppas nån har erfarenhet, har för mig att jag läst det här för längesen..
    Är nyfiken på en rollerbug, vet att de har ngt år på nacken men den skulle vara en vintervagn/ på landet vagn.
    Fråga är väl egentligen va ni har för erfarenheter av den? Är det fasta framhjul eller ledade?

• spigg
    Surkatt skrev 2011-08-07 20:43:19 följande:
    Är inte rollerbug en UJ? 

Jo. En fyrhjulig UJ. Väl?
  • spigg
    Mammas Kalle skrev 2011-08-07 20:40:19 följande:

Ot fråga som jag hoppas nån har erfarenhet, har för mig att jag läst det här för längesen..
    Är nyfiken på en rollerbug, vet att de har ngt år på nacken men den skulle vara en vintervagn/ på landet vagn.
    Fråga är väl egentligen va ni har för erfarenheter av den? Är det fasta framhjul eller ledade?
    Som sagt, det är en Urban Jungle-vagn, men den har fyra fasta hjul, så mkt vet jag iaf! :) Kan säkert vara en riktigt bra på landet/vintervagn.
  • Fröken Småland
    Mammas Kalle skrev 2011-08-07 20:40:19 följande:

Rollerbug är rätt trevliga, snygga till utseendet men lite säckiga i både sufflett och klädsel. Sista tillverkades 2005 så de är ju rätt gamla nu men om de bara är välskötta så varför inte? Framhjulen är fasta.
    Är inte rollerbug en UJ? 

Samma tillverkare som UJ, dvs Mountain Buggy.
  • Asereht
    Är inte rollerbug en UJ? 

Nä en Urban Jungle är en Urban Jungle och en Rollerbug en Rollerbug. Båda tillverkas dock av Mountain Buggy men de är olika modeller.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Mammas Kalle

Jädras va det rasslade till med svar :)
    kände det på mig att ni hade kläm även på den vagnen

Bra att veta om klädseln och hjulen, har ju bara sett vagnen på bild och tycker att den ser rätt rejäl och snygg ut.
    Då har ju vagnarna några år på nacken, så man kanske inte vågar köpa någon osett, typiskt när det inte finns nån här i krokarna till salu

Undrar om jag kommer att störa mig på fasta framhjul? Det var ju en av de stora orsakerna till att jag villen har CAM, men i vintras var det vääääligt mycket snö = rätt många fastkörningar och vinterhjulen tycker jag känns lite halvkonstiga att köra med  glappet som är i handtaget ...

Småland. kan man sätta vanlig uj klädsel på  rollerbug?