• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-08-08 08:23:27 följande:
    Det är den högra som är den nyare blå, den som har samma nyans som din topp. Den ser lite turkos ut på bilden och det är precis det jag menar att det kan vara lurigt att avgöra. Men här får du en tydlig bild av hur kontrasten ser ut på den gamla blå, och som inte passar till nyare klarblå.
    tack Ska kolla vidare. fick ngn som hade kvar åkpåsen iaf :)
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • straw2008
    Surkatt skrev 2011-08-07 23:19:24 följande:
    Fast det har jag nästan förståelse för! Såg precis en annaons på blocket med bee+ i denim, och jag som inte ens gillar bee tyckte den var skitfin! 

För övrigt bara älskar jag den här tråden. det är så himla skönt att ni finns ni som "är värre än jag" för jag läser upp för min kille vad ni skriver ibland och långsamt långsamt har han börrjat tycka att jag är helt normal. Ibland när vi träffat vänner som himlar med ögonen över mina sex vagnar så säger han, men är det inte lite konstigt att bara ha två vagnar till två barn?  Och ibland säger han när vi är ute på stan... "stackars henne som har en så ful vagn"   Så tack damer!

HA HA sånna kommentarer fäller jag HELA TIDEN *skämms* tom fått med min man på noterna.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-08-07 22:43:36 följande:
    Har du kollat på Mutsy? De har en schysst vändbar allroundvagn med stora swivelhjul fram. Vad hette nu modellen igen Asereht?

Eller varför inte en UJ om du ändå tycker att framåtvänt är ok? Toppen i snö och terräng .

Sorry OT.
    4rider heter den vändbara med swirvelhjul. Sen finns det en med ledat chassi men den gillar jag inte. Utöver dessa har de två icke vändbara lite smidigare modeller som ser sjyssta ut men personligen tycke rjag att det ska vara vändbart om det går.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • HopeSoon

SchumiFerrari och Julgranen:
    Tack för svar, jag köper ett lammskinn, blir det en varm vinter får jag hoppa åkpåsen! 

• Asereht
    HopeSoon skrev 2011-08-08 15:56:15 följande:
    SchumiFerrari och Julgranen:
    Tack för svar, jag köper ett lammskinn, blir det en varm vinter får jag hoppa åkpåsen! 
    Min yngste är född i början av februari och då var det rejält kallt. Då hade vi lammskinn i botten på liggdelen och åkpåe ovanpå. Lammskinnet isolerar och leder bort fukt. Bästa underlaget ever!
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Lindadjo

Räcker upp handen som en av de som älskar lammskin Jag har redan tvättat och lagt den färdigt i botten på vagnen. Barnvagnen är redo för bebisen nu ... jag har bara ett tunnt bomullslakan över fällen nu, när det ännu är varmt ute. Men fällen kommer ju självklart ligga kvar hela tiden. Jag kommer absolut använda åkpåse i vinter, det är jag helt säker på. Så kalla vintrar som det har varit, och bebisen är så pass liten så jag kommer ju inte pälsa in den i supervarma overaller, då blir det åkpåse istället, i liggdelen.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • HopeSoon
    Lindadjo skrev 2011-08-08 18:19:00 följande:
    Räcker upp handen som en av de som älskar lammskin Jag har redan tvättat och lagt den färdigt i botten på vagnen. Barnvagnen är redo för bebisen nu ... jag har bara ett tunnt bomullslakan över fällen nu, när det ännu är varmt ute. Men fällen kommer ju självklart ligga kvar hela tiden. Jag kommer absolut använda åkpåse i vinter, det är jag helt säker på. Så kalla vintrar som det har varit, och bebisen är så pass liten så jag kommer ju inte pälsa in den i supervarma overaller, då blir det åkpåse istället, i liggdelen.
    Härligt att höra :) Jag tänkte som du, ingen overall kanske utan mer något slags underställ kanske och så åkpåse.. Man får väl prova sig fram lite :)
  • Surkatt

Hm... en sak jag undrar över... de här mugghållarna som alla är så förtjusta i... Använder ni såna allihopa? Till vaddå? Ni kan väl omöjligt springa runt med en latte hela tiden? Eller gör man så? 

Har en som ligger här hemma och skräpar och efter att ha sagt att jag inte använder krokarna till froggen och sen kommit på att de är skitbra så undrar jag om det är nåt jag missat med mugghållaren också.. Så jag inte ångrar mej om jag säljer den...

Har för övrigt sytt en dyna till ny... Hade för jäkla strul med kantbanden... Blir galen på kantband. Nästa dyna jag syr blir antingen vändsydd eller med skumgummit mindre än själva tyget så att jag bara behövr kanat runt tyg och inte det j-kla skummet. Två nålar gick, och ganska mycket tålamod. och det ser ut som crap. Men man får inte titta så nära. Bild läggs upp i mitt galleri om några dagar eller när tid finns om nån är nyfiken... Klar förbättring mot den förra iallafall ( men det kunde knappast bli sämre heller... )

• Joddan
    Surkatt skrev 2011-08-08 21:23:40 följande:
    Hm... en sak jag undrar över... de här mugghållarna som alla är så förtjusta i... Använder ni såna allihopa? Till vaddå? Ni kan väl omöjligt springa runt med en latte hela tiden? Eller gör man så? 

Har en som ligger här hemma och skräpar och efter att ha sagt att jag inte använder krokarna till froggen och sen kommit på att de är skitbra så undrar jag om det är nåt jag missat med mugghållaren också.. Så jag inte ångrar mej om jag säljer den...

Har för övrigt sytt en dyna till ny... Hade för jäkla strul med kantbanden... Blir galen på kantband. Nästa dyna jag syr blir antingen vändsydd eller med skumgummit mindre än själva tyget så att jag bara behövr kanat runt tyg och inte det j-kla skummet. Två nålar gick, och ganska mycket tålamod. och det ser ut som crap. Men man får inte titta så nära. Bild läggs upp i mitt galleri om några dagar eller när tid finns om nån är nyfiken... Klar förbättring mot den förra iallafall ( men det kunde knappast bli sämre heller... )
    Vattenflaska, läskburk, nappflaska, skräp, äpple, iphone, leksak? ALLT? *älskar*Skrattande
    Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • thj

Tack ni fina människor som tänker på oss Hjärta

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!