Inlägg från: Surkatt |Visa alla inlägg
  • Surkatt

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla experter!
    Är nybliven (och lycklig) ägare till en Cameleon denim 107 som jag köpte från pramworld. Jag undrar bara lite över själva knapparna man trycker på för att få loss ramen, de kärvar jättemycket, och som nu kan jag inte alls trycka in den högra för att ändra läge på sittdelen...  Den blir inte heller helt fixerad i något av lägena utan är alltid lite ruckbar. Det kanske är helt normalt, jag har ingen som heslt erfarenhet av dessa vagnar... Men det har ju ni ;) så jag tänkte höra om någon av er tror att det är fel på min vagn, och vad jag kan göra för att få knapparna att funka lite bättre....

tack på förhand! 

• Surkatt

Tack för svar... Skatesta att smörja... men den är ju helt ny? Känns lite sådär att grejorna strular från början...

• Surkatt
    annat82 skrev 2011-06-18 19:46:14 följande:
    Tänkte visst lite fel också, läste för fort så det blev 007 och inte 107. Men då borde du kunna höra av dig pramworld och höra med dem i första hand
    Ja det är klart, det kan jag ju göra. Tänkte det kunde vara bra att ha lite på fötterna ifall att det är ett "känt" problem eller så... 

För övrigt måste jag säga att jag älskar denna vagn... Känner en gnutta sorg att jag inte insett förren nu hur bra den är  (sjätte vagnen, andra barnet) .  Första dagarna var jag lite rädd att ta i den, kändes som att den skulle gå sönder, men det var inte så länge sedan jag rullade brio happy heller och jämfört med den så känns det mesta lite bräckligt. Hade nitro ett tag emellan som tur var så det blev en lite mjukare övergång...
  • Surkatt

Monterade ihop min nya häromdagen och jag behövde inga speciella verktyg. Upplevde det som lite bökigt att få på sittdelstyget på ramen, men jag gissar att det var för att min är denim och att tyget inte ger med sig en millimeter. Fick använda ganska mycket kraft åt att spänna tyget över plupparna (du kommer förstå vad jag menar när du står där) Ett tips är att du kollar att remmarna till selen är OVANFÖR plupparna innan du spänner fast tyget... Det gjorde inte jag och fick kämpa två gånger :) 

• Surkatt

Jag som är ny på det här, har alla froggar såna där hjul. eller har du satt på terräng hjul? Vääääldigt snygg färg måste jag säga...  För ett ortänat öga är den ju välsigt lik Cameleon? Jag vet att styret inte är justerbart, och jag har förstått av era kommentarer ovan att den är mindre, men vad skiljer sig mer? 

Jag vill också bli bugga expert :)  

• Surkatt

AnPa: Aha, tack för infon! Jag är ju själv väldigt svag för luftdäck (har ju somsagt rullat happy en del tidigare) Passar froggens lufthjul på Camen?  

Jag har också köpt terränhhjulen till min och de är ju luftdäck, så det är ju bara bakdäcken man skulle "behöva" byta då... Oj, insåg precis hur less min kille skulle bli på mej. Får nog göra det i smyg i såfall... :)  

• Surkatt
    Sjukhus Mamman skrev 2011-06-20 11:31:14 följande:
    alla hjul passar alla bugaboos vagnar förutom Bee och bee+ förståss
    Oh lord.... nu satte ni griller i huvudet på mej...  
  • Surkatt

Alltså... jag är inte helt överrens med min Cameleon... Blir inte klok på hur den är balanserad... Försöker jag smyga över minsta tröskel hemma, för att inte tala om när jag ska upp på altanen från gräsmattan (ETT trappsteg)  Den där "fjädringen" när styret glappar ställer till det så det slutar alltid med att hela vagnen rasslar till och bebis )om han nu mot förmodan sover) vaknar och blir förvirrad över varför det skakar så...  Jag älskar vagnen, utseendet, hur den är att köra (på plan mark) men det här stör mej jättemycket. Kan inte sluta jämföra den med nitron som jag kunde dra upp för flera trapsteg med en hand utan att det blev bumpigt....

Vad tror ni, är det en vanesak, eller ska jag helt enkelt kränga iväg buggan och återgå till Nitron? Suck.... 

• Surkatt

Anpa: Aaaah... smart. Jag har ju i inte vågat hänga nån skötväska på handtaget... Har fortfarande känslan av att vagnen är lite bräcklig... Men gud, det är ju skitnördigt inser jag nu, jag måste ju använda vagnen.... Kan ju inte gå runt och vara så rädd om den att jag inte ens hänger på en liiiten liiiiten skötväska...  

Planon: Mmmm får göra det. Har ju faktiskt när jag tänker efter inte kört den så himla mycket eftersom min unge hatar att åka vagn... Får använda den lite mer och se omjag får in feelingen för den. För den är ju så fiiin.  

• Surkatt

Hörni... i FAQ:en står det att frog är mer lättkörd än cam... Vad beror det på? Eller, jag menar, vilka funktioner skiljer åt som förändrar köregenskaperna? Ser på blocket att det finns en svart ute, och jag vill ju egentligen ha en svart vagn. Ångrar mitt val av denimvagnen lite...  Kan man svänga styret över vagnen på en frog också, för det är en funktion jag gillar, att hela vagnen är vändbar liksom... Och eftersom jag gärna vill ha så rymlig vagn som möjligt så kan jag ju i praktiken sätta på en cam ram på frogen den dagen den börjar bli för trång...

Vågar inte ens berätta om de här planerna för min kille... hahaha...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21