• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • telgebo

Ställer om min fråga

Vad ska man ha för inställningen på hjulen på Cam för en nyfödd bebis? Har totalt glömt.

Sedan undrar jag, ska man ställa om hjulen alltså belastningen om man lastar på matkassar eller kan man köra på samma? Hur ställer man in hjulen?

Gravid v.31+6 BF 23/10 Bara 57 dagar dit
  • Trolovade

Någon som har ett bra tips om var man ska köpa ny sufflett? Gärna någon som syr själv så det blir något som sticker ut

• Sweetheartno1

Trolovade: "Mamma på vift" och "sydd av c" är dom jag vet syr upp sufletter! Man skickar dit sitt tyg och då syr dom upp det !

• Joddan

Telgebo

Har på 5-kilos jacket vid nyfödd osv osv... 5 kilo per jack. Till min 8 kilos tjej har jag nu andra jacket...

• Lillla My

Ni som har Buggans egna ståbräda (nya), har ni problem med att den inte håller sig uppfälld? 
    Jag har dragit åt resåren så det känns som den nästan ska gå av när den är nerfälld men den håller sig inte uppe ändå när man inte har något barn på den. Den dinglar liksom några cm ovanför marken. Det är oavsett vilken vagn, har testat på Cam, Bee+ och Donkey.
    Funderar på att byta ut resåren, eller något annat tips? 

• AnPa

Duntoffla: Bee är en fantastisk sulky. Jag skulle aldrig ha den som enda vagn, då hjulen är så små (nackdel vintertid). Jag tycker att det är toppen att man kan reglera sitsen både på ryggstödet och sitsen. När sonen ska sova så drar jag ut de så att han kan ligga upp med fötterna. Begagnat är svårt att svara på vad man ska betala, beror helt på skick och hur den blivit skött!

• Duntoffla

AnPa- tack för svaret! Låter bra för det är precis det användningsområdet jag tänker mig. Att ha i bilen och ta med när jag åker till shoppingcentrum och stan. Förstavagn kommer vara UJ:n. jag ska sälja camen först och sen spana på utbudet på bee.

Passar åkpåsarna och mugghållaren från camen?

• Joddan
    Lillla My skrev 2011-08-27 19:36:43 följande:
    Ni som har Buggans egna ståbräda (nya), har ni problem med att den inte håller sig uppfälld? 
    Jag har dragit åt resåren så det känns som den nästan ska gå av när den är nerfälld men den håller sig inte uppe ändå när man inte har något barn på den. Den dinglar liksom några cm ovanför marken. Det är oavsett vilken vagn, har testat på Cam, Bee+ och Donkey.
    Funderar på att byta ut resåren, eller något annat tips? 
    Ja jag tycker att resåren är usel... 
    Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • AnPa

Duntoffla: låter som en plan! Jag tycker att CAM åkpåsen funkar. Om man har gamla så har den inga hål som man kan trä över plupparna där sufflan sitter på beet, men det funkar bra ändå. Tyget syns igenom men jag tycker inte att det gör ngt! Mugghållaren är samma men annat fäste

• Duntoffla
    AnPa skrev 2011-08-27 20:44:33 följande:
    Duntoffla: låter som en plan! Jag tycker att CAM åkpåsen funkar. Om man har gamla så har den inga hål som man kan trä över plupparna där sufflan sitter på beet, men det funkar bra ändå. Tyget syns igenom men jag tycker inte att det gör ngt! Mugghållaren är samma men annat fäste
    Ok. Jag har haft Bugga-påsen i UJ:n och det är ju inte heller optimalt så det borde ju då funka. Undrar var mina andra fästen är till mugghållaren? Å andra sidan är det kanske dags för en ny då alla piggar inuti har lossnat utom en

Det som är lite trist med Been är att man inte kan hålla på att byta klädslar lika lätt. (utom sufflan då)