• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Om man ska skicka en vagn med posten för 180:- hur gör man då? Jag har ju en kartong från BB att lägga den i men går man till lilsom ica posten o lämar in?

• AnPa

Joddan: är det beet? Kostar mer än 180:- Jag fick Bohusbebis bee skickat till mig och det gick på 280:- (om jag minns rätt). Posten använder sig av vikt och mått när de sätter priser. Mät paketet och ring kundtjänst så får du svar på priset

• SchumiFerrari

Joddan: kolla upp så att inte bussgods är billigare

• Fröken Småland
    standby skrev 2011-08-29 09:29:39 följande:
    Finns bra portoguide på posten.se där man matar in mått och vikt också.
    Fast den stämmer inte när det gäller stora paket. Otroligt men sant.
    SchumiFerrari skrev 2011-08-29 08:15:27 följande:
     Bussgods brukar ta 475 kronor för en barnvagn så Posten är absolut billigare.
  • standby
    Fröken Småland skrev 2011-08-29 09:32:04 följande:
    Fast den stämmer inte när det gäller stora paket. Otroligt men sant.
    SchumiFerrari skrev 2011-08-29 08:15:27 följande:
     Bussgods brukar ta 475 kronor för en barnvagn så Posten är absolut billigare.

Oj då, tack för tipset! Jag trodde faktiskt man kunde lita på den.. Har använt den mkt men iofs inte till så stora saker.
  • SchumiFerrari

Fröken Småland: ok.. Har fått fram billigare pris på deras sida..

• Joddan

Inte beet, en frog. Inte min dock, ska köpa en åt en kompis.
    Har bara en donkey kartong. Men har för mig att posten tar 180 eller 280 att skicka vagn. Vem var det som köpte den där grodan söder om sthlm o skickade??? 

Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • bohusbebis
    Joddan skrev 2011-08-29 10:45:21 följande:
    Inte beet, en frog. Inte min dock, ska köpa en åt en kompis.
    Har bara en donkey kartong. Men har för mig att posten tar 180 eller 280 att skicka vagn. Vem var det som köpte den där grodan söder om sthlm o skickade??? 

Fick en frog skickad till mig i transportväskan (posten) = 325 kr. Tror bussgods tar samma el 375 för samma storlek. De har ett pris för Barnvagn som är dyrare, men om man räknar på  hur stort "paketet" blir så blev det nog mindre tror jag.
    Skickade ett Bee+ väl inslaget med filtar och bubbelplast (posten) och kom precis under omkrets/vikt =280 kr.
    I kartong finns risken att omkretsen på paketet blir för stort... Ta fram måttbandet... 
  • bohusbebis

Klippt från posten.se
    PostpaketFör kollin som är längre än 1,2 meter tillkommer en avgift på 125:- (100:- exkl moms) Max vikt i kgPris per kolliPris per kolli, skrymmande1 3 150 kr 217,50 kr 5 180 kr 262,50 kr 10 230 kr 337,50 kr 15 280 kr 412,50 kr 20 325 kr 480 kr

1 Kollin som har en längd + omkrets som är större än 2m taxeras som skrymmande. 2 Undantag från denna leveranstid finns.