• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Rosa och gult är galet fint ihop och tar man gult sittdelsöverdrag och rosa canvassufflett så får man det bästa av två världar tycker jag.

• telgebo

Vad ska man ha för inställningen på hjulen på Cam för en nyfödd bebis? Har totalt glömt.

Sedan undrar jag, ska man ställa om hjulen alltså belastningen om man lastar på matkassar eller kan man köra på samma? Hur ställer man in hjulen?

Gravid v.31+5 BF 23/10 Bara 58 dagar dit
  • mjuik
    pysselpussar skrev 2011-08-26 11:43:24 följande:
    Fröken Småland: tack för ditt svar! Men det är inte jobbigt då att man inte kan reglera höjden när man är olika långa? Eller det kanske mer är en vanesak?
    Haha nej det är inte hugget i sten att aldrig byta vagn igen men min gubbe e tyvärr inte riktigt av samma åsikt. men allt är ju förhandligsbart!!
    Okej så frog eller gecko spelar ingen roll, mer tycke och smak?
    Tack tack!
    Jag skulle ha valt frog, jag vill inte vara utan handtaget.
  • pysselpussar
    mjuik skrev 2011-08-26 19:37:42 följande:
    Jag skulle ha valt frog, jag vill inte vara utan handtaget.
    Okej, det är den där "störtbågen" eller?

Men det är ingen som stört sig på att man inte kan reglera handtaget på höjden? Eller lever ni alla med jämnlånga män? (eller män som aldrig kör vagnen...) hihi
  • pysselpussar
    pysselpussar skrev 2011-08-26 20:27:27 följande:
    Okej, det är den där "störtbågen" eller?

Men det är ingen som stört sig på att man inte kan reglera handtaget på höjden? Eller lever ni alla med jämnlånga män? (eller män som aldrig kör vagnen...) hihi
    Förlåt att jag tjatar om just detta men det är lite det som avgör om vi ska satsa på gecko/frog eller cam... mannen e lite kinkig visst
  • Sara E
    Fröken Småland skrev 2011-08-26 13:54:16 följande:
    Rosa och gult är galet fint ihop och tar man gult sittdelsöverdrag och rosa canvassufflett så får man det bästa av två världar tycker jag.
    Kul att höra att jag inte är ensam om att gilla den kombon! 
    Det var exakt så jag hade tänkt mig det.

Är lite sugen på en gul åkpåse med Men det får nog vänta ett tag. Tror det är viktigare att prioritera en ståbräda till brorsan och ev terräng hjul till vintern
    Det är ju så mycket man vill ha!
    ♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Bebis BF 13/10-11♥ www.glamina.blogg.se
  • eternalstar

Passar blått toppset till en denim (RED) bas med svart chassi? Eller nån som har förslag på någon annan färg? E på "ha-humör" men klurar lite på vad jag skulle vilja ha egentligen...

Thea -08, Majken -09 & Sixten juli -11
  • malo1234

Idisen - min man är visserligen "bara" 180 men han kör gladeligen vår groda och har aldrig klagat på handtaget. Tror det är en vanesak.