• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imaj

Lilla My: Jag tycker också den håller sig dåligt och måste alltid spänna om den när dottern kliver av och den ska vara uppfälld. Problemet (på våran iaf) tror jag är att spännet släpper lite hela tiden när den är nedfälld dvs att spänner är för vekt.

• Sweetheartno1

När jag var i stan igår, så såg jag ett par stycken som hade åkpåse i vagnen. Det var iof i sittvagnar. (CAM)
    Nu ligger ju min jätte klump i liggdelen så då kanske det inte behövs lika mycket ?!

• spigg
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-27 21:35:38 följande:
    När jag var i stan igår, så såg jag ett par stycken som hade åkpåse i vagnen. Det var iof i sittvagnar. (CAM)
    Nu ligger ju min jätte klump i liggdelen så då kanske det inte behövs lika mycket ?!
    Jag såg buggor med åkpåse på Grönan idag. Och ja det satt barn däri. Det var minst 25 grader i skuggan. Helt ärligt, det måste vara på gränsen till barnmisshandel....
  • Duntoffla
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-27 21:35:38 följande:
    Låter tidigt att ha åkpåsar redan. Här är det i alla fall inte så kallt om dagarna än
  • Sweetheartno1

Bor i Sthlm.
    Idag tycker jag det varit på tok för varmt att ha åp. Men det var ett par dagar då jag frös och hade höst jacka. Tänkte att ist för täcke och kudde som hon hade då, kanske man kan byta det till den tunna åkpåsen ?

• Duntoffla
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-27 21:52:28 följande:
    Bor i Sthlm.
    Idag tycker jag det varit på tok för varmt att ha åp. Men det var ett par dagar då jag frös och hade höst jacka. Tänkte att ist för täcke och kudde som hon hade då, kanske man kan byta det till den tunna åkpåsen ?
    Jag också. Jag skulle nog ha täcke/filt ett tag till om jag var du. Det blir ju varmare i liggdelen än sittdelen. 
  • Lillla My
    imaj skrev 2011-08-27 21:24:55 följande:
    Lilla My: Jag tycker också den håller sig dåligt och måste alltid spänna om den när dottern kliver av och den ska vara uppfälld. Problemet (på våran iaf) tror jag är att spännet släpper lite hela tiden när den är nedfälld dvs att spänner är för vekt.
    Jag har knutit resåren så den inte kan glida. Och ja, jag tycker också spännet verkar för vekt + att det låser åt fel håll så det dras ut när man har den sittande i hållaren.
    Ska nog börja med att se om jag kan hitta en bättre resår. 
  • Noiis
    Duntoffla skrev 2011-08-27 21:14:32 följande:
    Ok. Jag har haft Bugga-påsen i UJ:n och det är ju inte heller optimalt så det borde ju då funka. Undrar var mina andra fästen är till mugghållaren? Å andra sidan är det kanske dags för en ny då alla piggar inuti har lossnat utom en

Det som är lite trist med Been är att man inte kan hålla på att byta klädslar lika lätt. (utom sufflan då)

gör som jag gjorde då då fick Noa en egen mugghållare, dom utan piggar är superbra till nappflaskor mer tetra osv... helt kanon! och så slutade han släppa sin dricka på marken hela tiden
  • telgebo
    Joddan skrev 2011-08-27 19:25:48 följande:
    Telgebo

Har på 5-kilos jacket vid nyfödd osv osv... 5 kilo per jack. Till min 8 kilos tjej har jag nu andra jacket...
    Tack för svar. Hur ställer man in det?
    Ska jag ändra om jag har tunga matkassar i varukorgen?
    Gravid v.31+6 BF 23/10 Bara 57 dagar dit
  • Duntoffla

Noiis- smart! Slängde ändå med den i annonsen på Blocket. Hoppas nu att jag får vagnen såld. Är sugen på en bee med cerise suffla och en orange åkpåse. Mums!