Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Leo och Elliots Mamma skrev 2010-06-11 07:22:50 följande:
    Fler frågor som jag hoppas att ngn vänlig själ kan svara på  
    Hittat en svensk webshop som säljer sitsen, men då står det att de passar ståbräd modellerna 07-09, är det enast de "osmidiga ståbrädorna" ? När kom de ståbrädorna med klicka på och av funtionen, utan att behöva lägga vagnen ned...ja ni kanske förstår vad jag menar...

www.familjetorget.se/default.asp?Link=sida.as...
    Ståbrädan med Tiny Toten på bilden är av den äldre modellen och det är bara på den som Tiny Toten passar. Båda har sålts parallellt ett bra tag så årsmodell skall du helt glömma, du skall bara kolla på utförande. Absolut lättaste sättet att identifiera den nya ståbrädan är att kolla på hjulet; om ekrarna är vita så är det den nya. Det är med andra ord bara möjligt att få Tiny Tot-funktionen på ståbrädan med den "jobbiga" fastsättningen.
  • Fröken Småland

Om ni vill veta mer om bilstolsadaptrar så kolla in i FAQ-bloggen. Adress finns i TS

Asereht: Vilket ljuvligt gnagskydd du har virkat! *avis*

• Fröken Småland

Asereht: Kan du inte lägga in bild på gnagskyddet här också? Tror att många skulle tycka det var kul som inspiration

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-06-18 11:39:54 följande:
    *ha ha* Jag är helt säker på att han gör så där när det fotas bara för att retas. I varje blogginlägg där vagnen syns med nåt knas så blir det ju en massa inlägg om det. Om jag vore han hade jag absolut gjort så och sen suttit och fnissat åt folks irritation.

Det är jag också helt övertygad om. Precis min humor dessutom

• Fröken Småland
    julmusten skrev 2010-06-22 06:24:34 följande:
    Men pratar ni resvaskor till vagnen?? Det kan ju jag faktiskt nagot om!! Efter att ha kort nagra vandor over Atlanten med vagnen i plastpasar och insett att det ar typ meningslost att ha dem, sa inskaffade jag en san har:www.onestepahead.com/catalog/product.jsp har funkat helt OK. Det har blivit nat hal pa nat stalle dar den har legat och gnagit nanstans, men over lag har den varit bra.Jag kunde inte kopa en buggaresvaska eftersom den tar upp enorm plats i var lilla skolada till lagenhet. Den har viks ihop till en ryggsacksstorlek typ.Overlag sa skulle jag dock inte rekommendera att resa med nagonting man ar radd om!! Min far har jobbat 40 ar med Cargo och packning pa flygplatser och att vara forsiktig med saker ar nte direkt nagot de tanker sadar jattemycket pa.

Fast jag tycker den ser megagigantisk ut, hon på bilden kan ju lätt krypa ned i den och åka med på bagagebandet Buggans egen väska kan man också vika ihop så den blir liten. Jag förvarar min i en byrålåda. Men den du länkar till ser väldigt bra ut på det sättet att den utöver vagn antagligen rymmer både matstol och eventuellt en resesäng.

För övrigt tror jag att det kan vara dags att uppdatera bloggen med transportväskefakta *tittar uppfodrande på Shoegirl*

Jag påstår att:

Cameleontransportväskan (med eller utan hjul) rymmer Cameleon, Gecko, Frog, Bee och Bee+
    Gamla Beeväskan rymmer Bee och Bee+
    Nya Beeväskan rymmer enbart Bee+

Men uppgifterna behöver bekräftas av oberoende källor då jag inte själv innehar samtliga modeller av vare sig väskor eller vagnar *skäms*

• Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-06-22 09:28:10 följande:
    Nya väskan är en universalväska. Den rymmer alla modeller.
    Men det finns en ny Bee-väska också va som bara rymmer Bee+? Eller har jag fått det om bakfoten?

Kan du kopiera min text och komplettera/rätta till så att Shoegirl kan skriva i bloggen
  • Fröken Småland
    Emma Görander skrev 2010-06-22 19:16:56 följande:
    vi har hundar och jag kan hålla med om att det är sådär halv latjo att få bort håret.
    Men den sitter snyggare på än Canvasen, den ser lite för stor ut, iallafall den sommarsufletten jag har.

Fleece är ju egentligen återvunnen plast, jag har aldrig kännt efter, men det borde ju bara blåsa rätt igenom den, eftersom att tyget isig har större "porer" än canvasen, eller?
    Nejdå, både liggdelslocket och suffletten har ett mellanlager med ett lager plast så de är båda helt lufttäta och vattenmotståndiga.
  • Fröken Småland
    LillaMiss Piggy skrev 2010-06-23 20:41:33 följande:

Måste fråga er experter...är suflet bågarna olika stora? HAr satt på nya sufleten men den är säckig   VAd kan ha blivit fel?

Jag misstänker att du har gjort generalfelet; nämligen att du råkat sätta sufflettfästena fel. Prova att byta plats på dem och se om det inte hjälper
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21