• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-09-07 15:19:45 följande:
    Ser ju föresten inte så avancerade ut, kanske man kan sy nånting sånt själv.
    Det borde vara jättelätt och sy, jag kan ge dig måtten på min om du kommer till skott.

Förresten så såg jag att det ligger en på Tradera nu, med nästan samma ord som vi/jag skrev här Måste vara någon som läst här och fått en ingivelse att sälja.

*håller hårt i min muff* Drömmer
  • acento

Håller på att titta på att köpa en bugaboo cameleon. Är sugna på den i demin. VI har hittat en begagnad och nu undrar jag om man kan köpa sufflett i demin eller är det helkört att hitta en sådan om man tycker att den blir för solblekt, i och med att den är begagnad från början?

Eller är det bättre att köpa en i de "vanliga" färgerna så man kan byta ut sufflett m.m. utan att behöva tänka på om man får tag i det eller inte??

• Ben10
    Fröken Småland skrev 2011-09-07 15:13:04 följande:
    Jag får ibland skit i tråden för att jag är negativ till det nyare chassit med snäppfästen så egentligen vill jag inte dra historien igen. Men om du läser bakåt så kommer du att se att det är många (dock inte alla) som har haft problem med glidande chassin. Som andra ägare har man aldrig garantier och det är många som blivit stående med ett glidande chassi. Om man däremot är första ägare så är Bugaboo extremt generösa och har bytt ut chassi efter chassi med ett leende. 
    Ok så det är alltså det nya chassit det varit problem med att det glider hade helt för mig att det va det som var problemet med det gamla.

Ok om man kollar efter ett "gammalt" någon speciell årsmodell att undvika/föredra? Något speciellt att hålla koll efter? Detta öppnar ju onekligen nya vägar som nog gör att maken kommer mjukna lite. 
  • Sweetheartno1
    Fröken Småland skrev 2011-09-07 14:53:46 följande:
    Den var från 2Me, en helt ok modell med mysigt fleecefoder. En kompis har två stycken, en på handtaget till sig själv och en på bumpern till barnet
    Fan va mysigt ! Då ska jag köpa en till lillan nästa vinter !
    Hittar bara muffar från Bozz och Teuttonia . Vad tror ni om dom ?
    Lucas -07 ♥ Vilda -11 ♥
  • Sea

Hej på er!

Jag blir inte klok på själva uppfällningen av chassit när jag haft det ihop, det vill inte riktigt lossna på ena sidan. Är det typiskt (det gamla) chassit, gör jag något fel tro?
    Min vagn är den enda bugaboo jag provat så jag har inget att jämföra med...

• Mamma Tes

Sea: Vilken fin suflett du hade sytt! Så duktig! Var det svårt? Du måste ha mycket vana av att sy va?!

• Sea
    Mamma Tes skrev 2011-09-07 21:06:35 följande:
    Sea: Vilken fin suflett du hade sytt! Så duktig! Var det svårt? Du måste ha mycket vana av att sy va?!
    Tack så mycket!
    Jag har väl mest sytt upp gardiner och liknande tidigare, inget avancerat eller så. Suffletten är sydd efter mamma på vift's beskrivning på ett ungefär, och det svåraste var nog att få till själva mönstret. Nu är jag sugen på att göra en lite mer vintrig sufflett och spara denna till våren...
  • straw2008

Bugaboo tillhandahåller en sats för glidande chassi, blir 100% glidfritt!! De gammla är ju så himla fult o opraktiskt :0(

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • telgebo
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-07 09:49:21 följande:
    Skyddar ni handtaget på något vis när det ösregnar ?
    Nej hur ska man kunna göra det och varför ska man skydda det vid regn?
    Gravid v.33+3 BF 23/10 Bara 46 dagar dit
  • telgebo
    Ben10 skrev 2011-09-07 10:11:15 följande:
    Ok det låter ju lovande men efter skruvarna kom det då direkt det fästet som även finns på dom som säljs nu el har det varit något annat emellan?!?!

Oj det med täcke visste jag inte.
    Men om det har med att kontrollera temperaturen måste det ju ändå vara det bästa om man tex jämför med åkpåse el tänker jag fel?!?! 
    Nu hänger jag inte med. Innan snappfästen var det skruvvarianten och sedan kom chassin med snappfästen 2007.

Vad jag vet med täcke så ska man inte ha det till barn under 1 år det kan få det över sig, trassla in sig och bli för varma och sluta andas så jag vågar inte chansa.
    Fröken Småland skrev 2011-09-07 10:29:49 följande:
    Fast är det inte också mycket det faktum att täcket är rörligt och kan hamna över huvudet och stänga andningsvägarna? Har dålig koll på forskningen, vet bara att jag knappt sovit första året med något av barnen just pga skräcken för PSD Spöke
    Du övervägde aldrig andningslarm då?
    Mamma Tes skrev 2011-09-07 13:38:47 följande:
    Ni som har fårskinnsfäll i vagnen, vilken färg har ni? Jag har snöat in mig på att jag vill ha fällar i långhårig, lockig, grå päls. Men passar det till rosa suflett? Övriga färger är svart (Donkey).
    Min är typ gulvit.

Den andra frågan, aldrig använt muff till mitt handtag för att det ser fult ut och lär bli plaskblöt om det regnar.
    Gravid v.33+3 BF 23/10 Bara 46 dagar dit