• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sassa82
    Evajejje : du har ett sånt bumperskydd som jag menar. Vart har du fått fatt på det =) ???
  • Sweetheartno1
    Evajejje skrev 2011-09-13 21:03:08 följande:
    Visst är de fina!? Tycker den livar upp hela vagnen.
    Ja och väldigt kul att pilla på !
    Sassa82 skrev 2011-09-13 21:45:31 följande:
    Evajejje : du har ett sånt bumperskydd som jag menar. Vart har du fått fatt på det =) ???
    Bumpaloop
     pramaholic.org.uk/catalog/abugsline-bumper-bar-covers
    Lucas -07 ♥ Vilda -11 ♥
  • Asereht
    Evajejje skrev 2011-09-13 19:59:29 följande:
    Hej! Är det någon som vet om de två svarta pinnarna till liggdelen finns att köpa som reservdelar någonstans? Jag kan inte hitta mina Rynkar på näsan
    De finns att köpa kolla Bugababy eller Kidzshop.

MEN du måste ju inte ha de där svarta pinnarna, det funkar precis lika bra med något annat hårt som får plats typ en linjal eller tex en sked/smörkniv (nöden är uppfinningarnas moder).
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Elladea

Hej!
    Bromsvajern på min Cameleon har gått av! Kan ni kanske hjälpa mig med tips om var jag kan köpa en ny? Jag har kollat där jag köpte vagnen men de säljer inga reservdelar sa de. Jag har också testat med att fråga i en cykelaffär, men de kunde inte heller hjälpa mig. Vagnen är köpt i oktober 2008 och jag är annars jättenöjd med den. Bor i Stockholmstrakten.

Tack på förhand!

• Trolovade

Hej, hjälp någon!

Kan man verkligen tvätta sittdelen i maskin på 30 grader om man tar bort sittplatta och skumgummi, hur blir det med det hårda i ryggstödet då?! :-S

• Mammas Kalle

Trolovade: det funkar perfekt o tvätta så som du skriver, ingen fara med ryggpinnarna. Ha dock inget sköljmedel i.

• Asereht

Elladea - Gå till närmsta cykelbutik m verkstad. De brukar kunna hjälpa till med sånt.

• Trolovade
    Mammas Kalle skrev 2011-09-14 06:59:24 följande:
    Trolovade: det funkar perfekt o tvätta så som du skriver, ingen fara med ryggpinnarna. Ha dock inget sköljmedel i.
    Tack så jätte mycket, hade tänkt att färga den nämligen, prövade på min solblekta varukorg först, och det vart jätte bra, istället för grådassig är den nu svart och fin Så vart sugen på sittdelen nu också, vill ha en ny annars iaf så har inget att förlora
  • cirkuspuman
    Elladea skrev 2011-09-13 23:58:29 följande:
    Hej!
    Bromsvajern på min Cameleon har gått av! Kan ni kanske hjälpa mig med tips om var jag kan köpa en ny? Jag har kollat där jag köpte vagnen men de säljer inga reservdelar sa de. Jag har också testat med att fråga i en cykelaffär, men de kunde inte heller hjälpa mig. Vagnen är köpt i oktober 2008 och jag är annars jättenöjd med den. Bor i Stockholmstrakten.

Tack på förhand!
    Bonti har bromsvajer oxå minns inte vad det kostade men de kan byta den i sin verkstad medans du väntar.
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • Sassa82
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-13 22:00:05 följande:
    Ja och väldigt kul att pilla på !
    Sassa82 skrev 2011-09-13 21:45:31 följande:
    Bumpaloop
     pramaholic.org.uk/catalog/abugsline-bumper -bar-covers
    Tack, visst skyddar den mot vassa småtänder. Köpte vagnen igår och det första hon gjorde va att försöka bita den =)