• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1

Det säljs ett svart chassi på blocket för 2000:- :-O
    (inte min annons)

• Lindadjo

Bohusbebis. Jag såg ditt bee i bildtråden. Det är en frankofrant-suflett, inte sant? Jag har alltid undrat varför de har knappar på sina sufletter uppe på kanten. Är de till för nånting? Eller är det bara deras design? *undrar*

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • standby
    annat82 skrev 2011-09-19 09:52:34 följande:
    Jag tycker den är mycket snyggare framåtvänd men det ser man inte så mycket av när man kör den själv iofs. Nu vill dottern på snart 2 mest sitta framåt, framföralllt om vi kör bee:t men om hon sover, typ från bilen eller så, brukar jag vända sittdelen och ha henne mot mig. Och i liggläge tycker jag inte den ser så konstig ut heller.
    Hon är iofs för kort än så länge så hon når inte ner till fotstödet även om hon sitter framåt och verkar inte störas av det alls. Hon når inte ner i nån av de andra vagnarna vi har heller så hon kanske är van. Blir snarare att hon drar upp benen på sittdelen eller slänger ett ben över kanten när hon åker framåt i bee Brukar få akta så hennes fot inte fastnar i något på vägen
    Deesutom är varukorgen såå mycker mer lättåtkomlig när hon åker bakåt, annars är ju hennes ben i vägen och hon försöker få tag i allting som ligger där i

Jag tycker också att den gör sig myket bättre framåtvänd,det ser totalt osymetriskt ut bakåtvänd i sittläge tycker jag. Har hört från en kompis att hon tycker Bee är skramlig och känns klen men det stämmer inte va? Skrattande
  • straw2008
    Lindadjo skrev 2011-09-19 15:22:15 följande:
    Bohusbebis. Jag såg ditt bee i bildtråden. Det är en frankofrant-suflett, inte sant? Jag har alltid undrat varför de har knappar på sina sufletter uppe på kanten. Är de till för nånting? Eller är det bara deras design? *undrar*
    Tror det är så man kan sätta på skynke eller leksaker.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • bohusbebis
    straw2008 skrev 2011-09-19 15:56:13 följande:
    Tror det är så man kan sätta på skynke eller leksaker.

tror jag mé ! Den är himla snyggt gjort och smart med reflexband i framkanten. Ännu bättre om den haft en "insida"/foder (har ju visserligen inte originalsufflan heller, men snyggare hade det varit).

Straw, visste du hur man kan "laga" glidchassi ? 
  • Noiis

De här måste ju vara FLs bästa vagns tråd där man alltid får svar och alla håller god ton mot varandra! 
    Tack för att vi alla gör denna tråd och har gjort denna tråd i många år så jävla grymt bra!!!!  

• Noiis
    6 Små Älsklingar skrev 2011-09-19 18:00:07 följande:
    Ingen här som vet någon som syr fotsäckar till bugaboo?
    menar du åkpåsar eller menar du footsack?
  • 6 Små Älsklingar

Noiis
    Foosack

Jag tänkte ha nu under hösten innan det är dags för åkpåse, som jag redan har:)

Jag tänkte att det måste vara måste vara en del i tråden som syr själv eller vet om någon som gör det

• Noiis
    6 Små Älsklingar skrev 2011-09-19 18:27:14 följande:
    Noiis
    Foosack

Jag tänkte ha nu under hösten innan det är dags för åkpåse, som jag redan har:)

Jag tänkte att det måste vara måste vara en del i tråden som syr själv eller vet om någon som gör det
    Jag sydde till mig själv förut å de va inte så svårt och de finns nog flera som syr men då mest lixom "hobby" aktigt men jag har köpt en oxå åååh vad va de dom hete... vad tusan jag glode ju på den igår 

Nån i tråden måste ju veta vilken footsack jag snackar om, svart med reflex, grön "logga" passar både bugaboo och UJ...