• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imaj

Baby Attitude heter märket som gör footsackar! Sett att det finns ute en på Tradera (OBS ej min annons!!!).

Själv har jag aldrig förstått meningen med footsack, har aldrig saknat det varesig till Camen eller Swiften.

• HopeSoon

Jag kan se i bildtråden att en del har sjyssta fårskinnsdynor till sina vagnar. Sist var det KarmaPolice tror jag, som verkar ha ett grått jättefint. Vart har ni köpt dessa? Kan hitta på Köpbarnvagn men tycker liksom inte att det ser lika snyggt ut som dom som ni har i era vagnar. Vill helst ha ett grått..
    Någon som har tips? 

• HopeSoon

Ska passa i Cameleon kanske jag ska säga

• the baby
    HopeSoon skrev 2011-09-19 20:28:28 följande:
    Jag kan se i bildtråden att en del har sjyssta fårskinnsdynor till sina vagnar. Sist var det KarmaPolice tror jag, som verkar ha ett grått jättefint. Vart har ni köpt dessa? Kan hitta på Köpbarnvagn men tycker liksom inte att det ser lika snyggt ut som dom som ni har i era vagnar. Vill helst ha ett grått..
    Någon som har tips? 
    Jag har köpt mitt på Ikea och klippt till så det passar. Man SKA egentligen inte ha det till barn säger de, men det är inget farligt mer än att det tydligen kan lossa lite hår, så kanske inget man ska ha till småbebisar. Men eftersom min tjej inte ligger med ansiktet ner mot fällen så funkar det bra ändå. Jag tycker det blev mysigt och fint!
  • Tant Pruselius
    imaj skrev 2011-09-19 19:37:08 följande:
    Baby Attitude heter märket som gör footsackar! Sett att det finns ute en på Tradera (OBS ej min annons!!!).

Själv har jag aldrig förstått meningen med footsack, har aldrig saknat det varesig till Camen eller Swiften.
    *tar i hand*
  • 6 Små Älsklingar

Ni får ursäkta mig mitt tjat om fotsäckar

Nu har jag tre val och undrar om  ni testat någon eller hört gott om.

Först www.babyattitude.se/ som ni skrev om här uppe.
    Ditten&Datten
    Och slutligen denna shop.textalk.se/se/artgrp.php&grp=384521

Och nu har jag fått för mig att jag kanske ska ha en dubbel istället för två st, att det skulle bli enklare så Drömmer

Mamma till 4 prinsar och 2 prinsessor
  • HopeSoon
    the baby skrev 2011-09-19 20:59:53 följande:
    Jag har köpt mitt på Ikea och klippt till så det passar. Man SKA egentligen inte ha det till barn säger de, men det är inget farligt mer än att det tydligen kan lossa lite hår, så kanske inget man ska ha till småbebisar. Men eftersom min tjej inte ligger med ansiktet ner mot fällen så funkar det bra ändå. Jag tycker det blev mysigt och fint!
    Jag tyckte det såg ut som ett Ikea faktiskt! Det ser verkligen jättefint ut! Hade jag haft ett lite större barn så men min bebis är inte ens född så jag vågar mig nog inte på det. Men det är ju ett tips för framtiden annars för det var riktigt snyggt! 
  • s07

Ngn frågade efter nackdelar och detta är mina åsikter - något ranglig känsla i chassit - handtaget tolererar inte tunga väskor - folk vet ej hur de ska göra med bromsen, min har brutits av då en annan person försökte få upp den, 500 att laga...och bromsen känns klen och behöver stramas! - selen kan vara mer gediget! - störig båge vid in- uttagning av barn men suverän att bära vagnen i - små framhjul kan fastna - regnskyddet är onödigt bökigt och stort - stör mig att det krävs tvåhandsfattning för att ändra ligg/ sittläge, jag tycker de ska byta till samma mekanisk som på donkeyn MeN de stora plussen är + stötdämpningen är grym och justerbar utifrån barnets vikt + bekväm att åka i för barnet + vinterhjul- ja vagnen tappar sin smidighet men ack vilken räddning i oplogad snö + lätt att byta utseende på + sommarsufletten ventilerar jättefint! + stor välskyddad varukorg (jag tycker den är rymlig!) + relativt smal och kort, har aldrig känt mig vara i vägen med den + vändmöjligheterna