• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mini75
    Linaloo; jag tror inte det går så bra att färga sufletten i maskin pga materialet. Den där svampa på färgen passar bättre för det..

JAg har en svart solblekt frog suflett hemma som väntar på att bli färgad med palettfärgen - har redan köpt så jag ska försöka lägga upp den när den väl är färdig...  
  • standby

Det skulle vara toppen om någon med en Bee+ skulle vilja ta en bild på vagnen fr sidan när den är så barnet sitter mot den som kör och visa i bildtråden!
    Alla Bee jag ser har barnet vänt bort fr den som kör.

• bohusbebis
    standby skrev 2011-09-19 09:24:06 följande:
    Det skulle vara toppen om någon med en Bee+ skulle vilja ta en bild på vagnen fr sidan när den är så barnet sitter mot den som kör och visa i bildtråden!
    Alla Bee jag ser har barnet vänt bort fr den som kör.

Kollade snabbt på youtube, här är en m liggande barn visserligen... du kanske kan hitta nån annan om du bläddrar lite där

">

• bohusbebis

Hur var det nu man lagade glid-chassi?
    Mitt Bee glider lite, borde ju funka att göra samma som med Cam-glidare. 
    Vet att jag läst här i tråden, kan nån "länka" till infon eller kanske kan förklara igen?

• spigg

En fråga om Cam och ståbräda. Jag tror jag har den äldsta modellen av ståbräda, fast jag vet inte säkert. Stämmer det att jag måste lägga ståbrädan uppochner under vagnen, fästa den i fästena och sedan snurra runt den till vanliga position medan jag håller upp vagnen? Är det enda sättet att sätta på ståbrädan?

(Hade eventuellt en liten situation ute i ösregnet med två skrikande barn och ståbräda som inte satt på ordentligt och en sittdel som behövdes tas loss och ställdes i en pöl och en mamma som svor jä*ligt mycket.)

• standby

Tack bohus! Såg det jag ville se, även i sittposition. Hittade ej själv p YT via mobilen av ngn anledning.
    Följdfråga; ni som har Bee, tycker ni den gör sig bra m barnet sittandes mot den som kör? Jag tycker inte det ser så snyggt ut sant att fotstödet inte finns för barnet då.

• 6 Små Älsklingar

Någon här som sytt fotsack till er bugaboo?
    Jag behöver 2 st till vår donkey men kan inte sy så om någon här är duktig och vill hjälpa mig så är jag evigt tacksam :)

Eller om ni vet någon som kan så skicka mig vidare

Mamma till 4 prinsar och 2 prinsessor
  • TinkyWinky

ngn här som skickat en cam utan liggdel med posten och isf vad det kostar ungefär?
    För med bussgods går det på 450:- här i halland :/ 

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • annat82
    standby skrev 2011-09-19 09:43:07 följande:
    Tack bohus! Såg det jag ville se, även i sittposition. Hittade ej själv p YT via mobilen av ngn anledning.
    Följdfråga; ni som har Bee, tycker ni den gör sig bra m barnet sittandes mot den som kör? Jag tycker inte det ser så snyggt ut sant att fotstödet inte finns för barnet då.
    Jag tycker den är mycket snyggare framåtvänd men det ser man inte så mycket av när man kör den själv iofs. Nu vill dottern på snart 2 mest sitta framåt, framföralllt om vi kör bee:t men om hon sover, typ från bilen eller så, brukar jag vända sittdelen och ha henne mot mig. Och i liggläge tycker jag inte den ser så konstig ut heller.
    Hon är iofs för kort än så länge så hon når inte ner till fotstödet även om hon sitter framåt och verkar inte störas av det alls. Hon når inte ner i nån av de andra vagnarna vi har heller så hon kanske är van. Blir snarare att hon drar upp benen på sittdelen eller slänger ett ben över kanten när hon åker framåt i bee Brukar få akta så hennes fot inte fastnar i något på vägen
    Deesutom är varukorgen såå mycker mer lättåtkomlig när hon åker bakåt, annars är ju hennes ben i vägen och hon försöker få tag i allting som ligger där i
  • bohusbebis
    TinkyWinky skrev 2011-09-19 09:49:55 följande:
    ngn här som skickat en cam utan liggdel med posten och isf vad det kostar ungefär?
    För med bussgods går det på 450:- här i halland :/ 

har fått en frog div tillbehör skickad till mig i en transportväska och det gick på 320 eller nåt sånt, skulle tro att cam kan gå för 280 kr med posten.