• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Galia

Vet att jag hört/läst det där om Ikeas skinn någon gång och om jag minns rätt så är anledningen till att de inte "rekommenderar" den till barn helt enkelt att den inte är testad på rätt sätt för att vara barngodkänd så att säga. Därmed inte sagt att den är farlig. Hm, tror att det var i "Vi förädlrar" det kom upp för där lade tidiningen in lammfällen som ett tips på inköp för att göra barnrummet mysigt typ och sen kom en massa insändare i numret efter där folk påpekade att den itne var godkänd. Vi föräldrar svarade då på dessa insändare att de hade talat med Ikea som sade ungefär så att de inte testat den på "rätt sätt" så därför ej godkänd till barn.

• Sweetheartno1

Då går Vilda fortsätta ligga på våran !!
    Lämnar henne inte själv på fotpallen ändå, så man har koll. Då kanske jag ska använda den i vagnen sen ändå!

• mini75

Jag tycker faktiskt det känns lite hysteriskt, det här med ikeas lammfäll - det finns ju kemikalier överallt! Vad är det som säger att de inte är behandlade med något, de som man köper i barnaffärer?
    Sen kan man ju tvätta fällen innan användning, det finns särskilda skinn/lädertvättmedel, det gjorde jag med min som jag köpte på jysk en gång i tiden.

Har inte märkt heller att min ikeafäll (som jag oxå har, grå å snygg;)) skulle fälla något! 

• saandi

I helgen ska jag äntligen få bli med bugga! Som jag har längtat!:):):)

• acento

Någon som vet vart man kan köpa topset till cameleon med paul frank? Hittar bara ett i militärgrönt som finns att köpa men har sett bilder på massa olika?  

• saandi
    Tant Pruselius skrev 2011-09-20 21:02:45 följande:
    Saaandi - vad?! Du måste berätta mer MER MER !!!
    En cameleon till vår lilla loppa i magen!! h*n är inte beräknad förräns 5 januari men man måste ju börja i tid:) ska köpa av en kompis som blivit med åsna istället. Så det blir en cam med mörkgrå bas men topset måste jag köpa nytt och kan inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha!! Mannen röstar på offwhite så det lutar åt det!
  • Blondie 80

Hej hej, jag har en fråga. Jag har idag köpt ett begagnat babyskydd av en kollega eftersom jag insett att jag inte klarar av att bära runt på min tjockis utan måste ha en adapter till min cameleon. Babyskyddet är märkt Teutonia, men är gjort av antingen Acta Graco eller BeSafe (någon som vet?).

Vet någon om adaptern till denna funkar på Donkeyn eller är det bara MaxiCosins som gör det?

Stort tack på förhand!

• HopeSoon
    Blondie 80 skrev 2011-09-20 21:46:04 följande:
    Hej hej, jag har en fråga. Jag har idag köpt ett begagnat babyskydd av en kollega eftersom jag insett att jag inte klarar av att bära runt på min tjockis utan måste ha en adapter till min cameleon. Babyskyddet är märkt Teutonia, men är gjort av antingen Acta Graco eller BeSafe (någon som vet?).

Vet någon om adaptern till denna funkar på Donkeyn eller är det bara MaxiCosins som gör det?

Stort tack på förhand!
    Jag är ganska säker på att det är Acta Graco som gör dom. Har en vän som har en Teutonia Fun med Teutonia babyskydd och den sa hon var en Acta Graco. Men någon annan kanske vet helt säkert?
  • HopeSoon
    HopeSoon skrev 2011-09-20 21:53:17 följande:
    Jag är ganska säker på att det är Acta Graco som gör dom. Har en vän som har en Teutonia Fun med Teutonia babyskydd och den sa hon var en Acta Graco. Men någon annan kanske vet helt säkert?
    Teutonia Tario hette babyskyddet btw..