• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Ben10

En fråga ang den här färgen från panduro som man svampar på:

Går det på fleece el det e bara canvas tygerna det går på?!? 

• bohusbebis
    kath skrev 2011-09-24 12:07:05 följande:
    Är sugen på en ny suflett. Skulle helst vilj ha en hemmasydd som passar vår röda frog. Någon som vet hur man gör eller som kan tänka sig göra det ?

Det ligger en urläcker med Pippi-mönster som går i rött på Tradera (inte min annons). Tror den är till Cam men kolla med säljaren för säkerhets skull. Det går ju att köpa cam-fästen så passar alla camsuffletter även på Frog (frog-suffletterna ska tydligen åxå sitta bättre har jag hört, har dock inte testat).
  • pysselpussar

Vill bara inflika med tipset och infon att fårfällar inte ska kemtvättas alls!! Har ägt en kemtvätt en gång i tiden och vi skickade allt skinn å dyl till garveri för rengöring! Men har för mig att om det är ett " äkta skinn " så ska det gå att tvätta i maskin med ulltvättmedel.

• Elladea

Hej! Jag försöker igen med en fraga jag ställde för nagra dagar sedan. Vajern till var Bugaboo Cameleon arsmodell 2008 har gatt av och det verkar omöjligt att hitta en ny. Jag har kollat med ett par cykelbutiker och nagra butiker som säljer Bugaboo, nu sist var jag inne pa Bonti och fragade (efter ett tips här i traden) men far samma svar av alla: Bugaboo säljer inte vajern skilt längre, man maste byta hela chassin. Är det nagon här i traden som har rakat ut för detta att vajern gatt av och fatt den utbytt? Eller vet nan var man kan hitta en ny vajer?
    Tack pa förhand!!!

• FridaK

Jag måste få fråga; när man har åkpåsen på ska inte suffletten också sitta på då?

• telgebo

Tack för alla svar ang lammfäll.

Jag har nu tatt bort åkpåse och sittdel på min Bugaboo Cam och vilket jobb det var att få bort det, men nu är liggdelen på i alla fall och redo för bebis nästan, ska bäddas och en liten barnvagnsmobil ska sättas upp också.

Lite frågor dock

Ska liggdelen vippa lite?
    Blir det glipor mellan liggdel och ram? Jag har spänt fast liggdelen så gott det går och det går inte mer nu.
    Hur skulle ni bädda vagnen under höst och vinter för en liten bebis? Jag har madrassen med fleecesidab uppåt med lammfäll på. Jag har en overall till bebis, räcker det då med kudde med örngott och så en filt och så liggdelslocket eller blir det för kallt för bebisen?
    Har ni tips på nån fin vagnmobil som inte kostar skjortan eller har ni skippat det ni andra som har liggdel?

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 28 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • Lillstroem

telgebo: Hur mkt du måste bädda beror nog på hur varm bebis du får. =) Ett tips är att känna fram på bröstet på bebben och bak i nacken, är det lilla pyret varmt där så är det tillräckligt varmt och det ska inte vara så varmt att det blir svettigt om huvudet t.ex.
    Tycket det låter som att du bäddat mysigt, med liggdelslocket stängt är det ju dessutom vindskyddat och filten/täcke är ju lätt att ta av/på beroende på hur kallt det är ute. Det blir mkt varmare än man tror i liggdelen!

Vår tjej är snart 5mån men kommer ha åkpåse i sittdelen och så bara jacka på henne nu till en början, eventuellt täckisar, sen så blir det overall och så ha en filt med de dagar det är superkallt ute (vilket inte är så många, som tur är). Har inte börjat med åkpåsen ännu dock utan har bara fårskinn i sittdelen än så länge och en filt att lägga över.

• kath

Beroende på hur kallt det blir så räcker nog det med en filt. Ev ta fleecefilt( ar) extra om det blir kallt. Jag har en sexmånaders och har i min vagn madrass, kudde, fårskin och filt. Har åkpåsen på lut om det blir kallt. Jag hittade ingen mobil till hyggligt pris utan köpte tjugopack ringar ( som man kan fästa i vagnen o i varandra) och har tagit ngra av sonens gamla gossedjur samt mcdleksaker och fäst fast. Enkelt att altinera samt byta och billigt.

• enlitenbitkaka

Exakt hur mycket bättre är nya åkpåsen jämfört med den gamla? Tänkt norpa till mig en från Tradera eller blocket så billigt sin möjligt då vi ska ha i mars och kommer inte använda den så mycket i början. Men är ju mest gamla som florerar där...

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/