• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LitenAnka

Hur gör man om bromsen på bugaboo cameleon inte "klickar" när man drar åt den?

Tack för snabbt svar 

• Galia
    bohusbebis skrev 2011-09-24 15:25:01 följande:
    Det ligger en urläcker med Pippi-mönster som går i rött på Tradera (inte min annons). Tror den är till Cam men kolla med säljaren för säkerhets skull. Det går ju att köpa cam-fästen så passar alla camsuffletter även på Frog (frog-suffletterna ska tydligen åxå sitta bättre har jag hört, har dock inte testat).
    Pippi-mönster?
  • kenton

Ok, har följt denna tråden i det närmaste slaviskt ett tag o tyckte väl att jag hade någorlunda koll på buggorna. Men nu när jag äntligen ska göra slag i saken o köpa en egen så blir jag så osäker. Min son är ett år o modell större. Tvekar mellan frog o cam. Är det stor skillnad på utrymmet på frog vs cam? Varukorgen är mindre på frogen, men det gör mej inte så mycket. Har lärt mej att lasta så lite så möjligt då jag råkat spräcka varukorgen x antal gånger på min nuvarande vagn. Höj o sänkbart syre är inte heller något tvång. Är fjädringen densamma på båda modellerna? Vinterhjulen passr väl båda iaf?
    Vilket chassi ska jag om jag väljer en cam? Vill ha ett som inte glider så vilken årsmodell o vilka fästen ska jag då undvika?

O så en sista fråga, vad är ett bra begagnat pris på frog o cam med bara basicgrejer såsom myggnät o regnskydd?

Väldigt tacksam för svar! =)

• mini75
    kenton skrev 2011-09-25 18:22:15 följande:
    Ok, har följt denna tråden i det närmaste slaviskt ett tag o tyckte väl att jag hade någorlunda koll på buggorna. Men nu när jag äntligen ska göra slag i saken o köpa en egen så blir jag så osäker. Min son är ett år o modell större. Tvekar mellan frog o cam. Är det stor skillnad på utrymmet på frog vs cam? Varukorgen är mindre på frogen, men det gör mej inte så mycket. Har lärt mej att lasta så lite så möjligt då jag råkat spräcka varukorgen x antal gånger på min nuvarande vagn. Höj o sänkbart syre är inte heller något tvång. Är fjädringen densamma på båda modellerna? Vinterhjulen passr väl båda iaf?
    Vilket chassi ska jag om jag väljer en cam? Vill ha ett som inte glider så vilken årsmodell o vilka fästen ska jag då undvika?

O så en sista fråga, vad är ett bra begagnat pris på frog o cam med bara basicgrejer såsom myggnät o regnskydd?

Väldigt tacksam för svar! =)

Tänkte mest på sista frågan om bra begagnat pris på frog. Jag tycker max 2500 med tillbehör, 2000 utan tillbehör.

Jag betalade 1800 för min utan tillbehör för ca 2 månader sedan, i skåne bor jag - tror det finns bra chans till att fynda i stockholmstrakten.....
  • kenton
    mini75 skrev 2011-09-25 18:40:45 följande:
    Tänkte mest på sista frågan om bra begagnat pris på frog. Jag tycker max 2500 med tillbehör, 2000 utan tillbehör.

Jag betalade 1800 för min utan tillbehör för ca 2 månader sedan, i skåne bor jag - tror det finns bra chans till att fynda i stockholmstrakten.....
    Ok, tack för svar! Är du nöjd med vagnen? Fastnade för frog för att jag gillar locket på liggdelen bättre, men den har jag ju ändå noll användning för som det är nu. Gillar däremot inte innertyget på frogsuffletterna, men det är ju lätt ändra på. =)
  • mini75

Nej frog sufletten är hemsk innuti, men jag har köpt nya fästen och en snygg offwhite suflett:) Idag har jag faktiskt färgat frog sufletten, det blev bra men ska även färga insidan med en annas sorts färg som biter på det tyget, får se hur det blir? Kunde inte bli sämre än innan iallafall!

JAg är nöjd med vagnen, behöver nya swivelhjul bara för jag har orginalhjulen nu, men de funkar ok. Jag har inte använt liggdelen alls faktiskt. Gillar att styret inte är höj och sänkbart eftersom då är det en sak till som kan gå sönder.... där är ju rätt många finesser på vagnen. JAg tycker den är bökig att fälla ihop och upp men gör inte det så ofta. Tar paraplysulkyn i bilen i stället.  

• HopeSoon

Alltså nu blir jag förvirrad.. har köpt en Bugaboo Cameleon och en Acta Graco Logico S. Nu har jag även beställt en adapter men på kartongen samt foldern som var med står det att adaptern passar Snug Ride Infants Car seat, Snug Ride 2 Infant Car Seat och Infant Safe Seat (step 1). Men det är ju inte nån av dom jag har.. Är det nån som haft en Logico från Acta på en Bugaboo? 
    Jag skulle ju kunna testa men vagnen är nedpackad i förrådet och jag är höggravid så jag kollar här först När jag beställde adaptern på Barnbutiken så stod det ju bara att den passade Acta Graco.. 

• imaj

Hur ser adaptern ut?
    Jag har en akta och adapter men tyvärr ingen kartong till så vet inte vad som stod på den.

• Sweetheartno1

Jag har också en akta. Adaptern ser ut som en "vagga" ?! Det fungerar perfekt och jag är toppen nöjd !!