• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • spigg

Är alla ståbrädor med vita hjul den nya modellen som man bara kan klicka fast?

• telgebo

Frågar igen, kan man tvätta en naturvit lammfäll i tvättmaskin eller är det bara kemtvätt som gäller och vad kan det tänkas kosta?

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 30 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • mini75

Jag har i alla fall tvättat min med en sorts lädret ål som jag använt till mina skinnskodda ridbyxor innan. Antar att du kan köpa sånt tvättmedel i en ridaffär. Mitt skinn tog ingen skada av det alls- lite stelt precis efter det torkat men dt mjukar till sig snabbt igen. Vad är det för fäll du köpt? Min är en trehundrakronorsfäll från jysk....

• telgebo

Jag har en billig fäll köpt på säkerhetsbutiken i mars 2008, vet inte märke, den ser ju rätt ren ut men känns ändå bäst att tvätta till en ny bebis. Min dotter hade den i liggdelen under bara 2 månader.

Jag har tyvärr ingen ridbutik i min närhet så det enklaste är kanske att fråga på en kemtvätt då vad det skulle kosta att tvätta den.

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 30 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • Noiis
    mini75 skrev 2011-09-23 22:22:02 följande:
    Lädertvål skulle det stå, min iphone har konstiga ordförslag....
    haha kl är mycke för min hjärna och just orden läder ål i samband med tvättmaskin och bugaboo lät inte så där bra, lite granna "vad tusan har folk i sitt vatten och tvättmaskiner" nästan så att jag inte vågade läsa vidare haha
  • linaloo
    telgebo skrev 2011-09-23 22:58:39 följande:
    Jag har tyvärr ingen ridbutik i min närhet så det enklaste är kanske att fråga på en kemtvätt då vad det skulle kosta att tvätta den.
    Då kanske det är bättre att låta bli att tvätta? Kemtvätt är ju just tvätt med hjälp av kemikalier..  Ska inte fällar vara självrengörande förresten?
    Freja 7 april 2011 ♥
  • Becka 77

Hej medans jag fick sovmorgon lyckades mannen ha sönder det stora mittenspännet (som är fastsytt i klädseln) på vår frog. Vad jag förstår så går det inte att köpa ett nytt spänne löst. Och vårt alternativ är alltså att köpa en ny sittdelsklädsel. Har jag uppfattat rätt? Sen undrar jag om man byter till cam sittdel och ram. Har läst att det kan uppfattas som baktungt på ett frog chassi. Nån som har erfarenheter? För/mot? Och hur mycket mer plats blir det? Tänkte på vintern, åkpåsar och overaller.....Det kanske skulle bli lite mer utrymme.

• Lindadjo
    telgebo skrev 2011-09-23 21:46:51 följande:
    Frågar igen, kan man tvätta en naturvit lammfäll i tvättmaskin eller är det bara kemtvätt som gäller och vad kan det tänkas kosta?
    Jag har tvättat min grå krulliga lammfäll massvis av gånger. Kör den med ulltvättmedel på ullprogram. Och så får den dropptorka. Man måste sträcka skinnet några gånger under torktiden annars blir den hård.
    Nu vet jag ju att långt ifrån alla lammfällar är tvättbara, men jag hade hellre chansat än att lägga en bebis på en smutsig fårfäll.
    Har ni sett det här Engelska programmet med de 2 tanterna som går hem till folk som aldrig städar hemma och fixar till deras hus. De hade tagit prover från fårfällar hemma hos ett par, och det var inte trevligt. Efter det kommer jag tvätta lamfällen betydligt oftare än jag gjort hittills.
    Jag har haft samma fäll till alla mina barn, använt den i snart 8 år alltså, och den är väl tvättad kanske 10 gånger. Fortfarande jättefin, tycker faktiskt den blir finare i lockarna just efter en tvätt.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • kath

Är sugen på en ny suflett. Skulle helst vilj ha en hemmasydd som passar vår röda frog. Någon som vet hur man gör eller som kan tänka sig göra det ?