• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis

Frågar igen - ingen som vet hur man kunde fixa ett glidchassi med hjälp av gummiband på egen hand?? HJÄLP!

• fruV

Hej Bugabooisar! Om 2 veckor får jag min andra dotter och nu har vi tagit upp vår gamla Gecko för en recond (första dottern född 2006, så den har några år på nacken ;)). Då ser vi att sufletten är SUPERBLEKT! Vi har den i svart.
    Nu finns ju inte Gecko kvar i sortimentet och om jag inte minns fel så är Cameleon lite bredare än Gecko. Funkar den sufletten?? Någon som testat?
    Har också för mig att någon tipsat om nån site där det är nån som syr upp till Bugaboo vagnar - tips?

Ingen lust att köpa helt ny vagn... :(   

♥Mamma till Thea 060915♥
  • telgebo
    fruV skrev 2011-09-22 13:49:59 följande:
    Hej Bugabooisar! Om 2 veckor får jag min andra dotter och nu har vi tagit upp vår gamla Gecko för en recond (första dottern född 2006, så den har några år på nacken ;)). Då ser vi att sufletten är SUPERBLEKT! Vi har den i svart.
    Nu finns ju inte Gecko kvar i sortimentet och om jag inte minns fel så är Cameleon lite bredare än Gecko. Funkar den sufletten?? Någon som testat?
    Har också för mig att någon tipsat om nån site där det är nån som syr upp till Bugaboo vagnar - tips?

Tror det är Ditten&Datten som syr upp.

Nån här som vet om man kan tvätta en naturvit lammfäll hemma eller om det är säkrast att  lämna i n den p kemtvätt och vad det då kan tänkas kosta?
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 31 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • bohusbebis

Du kanske kan testa att svampa på textilfärgen Palette från Panduro ? Kostar inte så mkt och jag tror att flera har fått bra resultat. Sen kan det ju alltid vara kul med nåt nytt förstås. Men i nödfall kanske...
  • J N

Det finns textilfärg på tex ica maxi. Man kan ju testa med det! Vet iaf att allt som jag färgat i tygväg blir ordentligt svart :)

Min kompis har en frog som hon köpte på blocket nyligen. Och den sufletten var superblekt, men då passade cameleons till den (liiiiiiiiite stor under sittdel men absolut inget som märks. Så du kan ju alltid gå till en butik och testa. För fästena är samma sa dom. Det är tycket som är annorlunda.
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥
  • annat82

FruV: ska funka ok med cam-suflett om man byter suflettbågarna på geckon till camens suflettbågar. De ska visst va lite större eller så. Finns andra experter i tråden som vet ännu bättre och ganska säker på att nån testat.

• Kavat

spigg,, fick du svar på ståbrädefrågan? Ja, tyvärr är den gamla ståbrädan så osmidig. Den nya är suverän! Men den gamla är ju inga problem om ståbrädan är på jämt och man inte behöver ta in vagnen i bilen för att åka någonstans.. Den sitter som en smäck liksom den nya! *läser ikapp*

• Lindadjo
    J N skrev 2011-09-22 15:31:15 följande:
    Det finns textilfärg på tex ica maxi. Man kan ju testa med det! Vet iaf att allt som jag färgat i tygväg blir ordentligt svart :)

Min kompis har en frog som hon köpte på blocket nyligen. Och den sufletten var superblekt, men då passade cameleons till den (liiiiiiiiite stor under sittdel men absolut inget som märks. Så du kan ju alltid gå till en butik och testa. För fästena är samma sa dom. Det är tycket som är annorlunda.
    På en frog måste man byta fästen för att få en cameleonsuflett att passa ordentligt, men kan ha samma bågar.

På gecko måste man byta bågar men gecko-fästerna funkar.
    2010 blev ett bra år! Har +:at