• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • spigg
    faceprimer skrev 2011-10-09 20:40:07 följande:
    Försöker hitta men ser inte vart man kan skriva in serienumret, hittar någon det så var vänlig länka

Jo, men det som är så konstigt att ju att isåfall har hon ju använt en vagn som varit fejk, och vetat om det, just eftersom hon själv visste att nu går det bara att få svart bas till All black. 
    Som någon tipsade om tidigare, kolla i liggdelen. I huvudändan och i fotänden sitter en plastpinne som liksom stagar upp själva liggdelen. Kolla vad det är för färg på den plastpinnen.

Annars, ta ett kort och lägga upp här, vissa här inne har ett mkt bra öga för att se om vagnen är äkta eller inte!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • s07

Onekligen knepigt med den svarta basen. Om chassit gör dig misstänksam så kolla med säljaren vilken affär den är köpt i så kan man höra med dem. Eller så tar du helt enkelt dig till en barnaffär med vgnen och jämför "känslan", om jag fattat det rätt ska en kopia känner ostabiöare, lättare, ja helt enkelt annorlunda att köra.

• thisissarah
    Becka 77 skrev 2011-10-09 20:21:52 följande:
    Thisissarah -> Har en Voksi urban i vår Frog. Funkar jättebra! Åkpåsen är hur bra som helst. Förra vintern låg dottern i bara pyamas och mössa på kvällspromenaderna ner till -20 grader och var varm och go.
    Har du den i ligg elller sittdelen?
    Nu lär jag inte behöva bygga på den då dottern är bara 10 månader, men har en annan åkpåse och den hänger nästan ner till marken.
  • Minnie7

Vad tycker ni om en gecko?? Tänker använda vagnen till sonen som är 6 månader och han väger redan 8 kg och är 75 cm. Vill kunna använda vagnen minst ett år till. Skulle det funka tror ni? Stör man sig på att inte ha någon båge?

Hur mkt billigare är en gecko och när slutade den säljas i Sverige?

• faceprimer

Jag kunde registrera min på bugaboos hemsida nu, man var tvungen att skapa ett medlemskonto för att sedan registrera sin produkt, skriva in serienumret och vart man köpt den etc, och min gick igenom. Så antar att det betyder att den är äkta? Annars skulle den väl inte gå igenom?

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • thj
    faceprimer skrev 2011-10-09 20:28:04 följande:
    Den är köpt i Göteborg.
    Jag blev lite misstänkssam nu när jag läste allt ni skrev, så jag hörde av mig til kvinnan jag köpte den av nu, och hon sa att vagnen var en present från hennes svärföräldrar, När hon sedan skulle beställa fick hon välja vilka färger hon ville till det silvriga chassit, och valde just Svart och Sand för att det är en snygg kombination, och då kunde man välja svart bas, men nu kan man ju inte det längre eftersom det enbart går till All black edition. Så jag litar på henne. Vagnen är ju använd, det ser man ju, så inte skulle hon gå omkring med en fejk vagn som hon själv har varit med och köpt? Hade den varit helt ny så hade jag blivit mer misstänkssam men eftersom den ändå är välanvänd (fast i fint skick) med lite repor på chassit etc. Så känns det ju inte som om den är oäkta? Varför skulle hon använda en fejk vagn? Det vore en annan sak om hon sa "Jag har skickat efter den från Kina" för då kunde det ju vara så att hon själv har blviit blåst utan att veta om det. Men nu säger hon ju att hon fick välja färger själv och valde dessa färger, och hon har ju använt vagnen själv.
     Ska ändå dock kolla upp serienumret.    Var och hur gör jag det?
    Svart bas har aldrig gått att välja som lösa delar utan enbart som Ocean LTD eller Allblack.
    Ev kommer det att gå att köpa delarna lösa inom kort ( varukorgar går att köpa redan nu lösa i svart )

Från vilken butik är den köpt?

kramen/j 
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • mjuik
    mjuik skrev 2011-10-09 20:24:13 följande:
    Vilka butiker är det som säljer lösa suffletter?
    Finns det någon mer än bugababy och kidzshop?
    Någon som vet?
  • s07

Ja det låter bra men kolla för säkerhets skull de andra detaljerna också, du kan maila chassinr till tex big baby. En annan sak som jag tänkte på- under min buggakarriär fick jag faktiskt inga repor alls av clip on tillbehören såsom mugghållare, och den tog jag av och på OFTA (à 10 ggr per vecka). Har ni andra fått repor?

• faceprimer
    s07 skrev 2011-10-09 21:15:08 följande:
    Ja det låter bra men kolla för säkerhets skull de andra detaljerna också, du kan maila chassinr till tex big baby. En annan sak som jag tänkte på- under min buggakarriär fick jag faktiskt inga repor alls av clip on tillbehören såsom mugghållare, och den tog jag av och på OFTA (à 10 ggr per vecka). Har ni andra fått repor?

På denna finns det repor (haha, ytterligare ett tecken på att den skulle vara fejk kanske)
    Jag ska hur som helst gå till botten med detta, har hört av mig till henne igen nu. Även att jag tvekar på att den är fejk så känns det så mycket bättre att ha kollat en gång för mycket än en gång för lite.
    Det som gör mig så misstänkssam är att Varför tusan använda en vagn om man själv vet att den är fejk?!
    Inte använder man en vagn som man vet är fejk, är man ute efter att lura någon ska man ju sälja den ny så den ser helt ny ut. Men här har hon (isåfall) använd den trots att hon vet att den är fejk?
    Och jag menar, det gör man ju inte. Hade hon sagt att hon hade skickat efter vagnen från utlandet, då hade jag absolut misstänkt att den varit fejk, för då hade hon ju inte vetat det. Men nu har hon ju fått den av hennes svärföräldrar som dessutom köpt den i butik?
    Hm, kan bli galen av detta. Haha. 
    Aja, ska kolla upp lite extra med vagnen nu och ska verkligen granska så det inte är något lurt.     
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *