• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Becka 77

Thisissarah -> Har en Voksi urban i vår Frog. Funkar jättebra! Åkpåsen är hur bra som helst. Förra vintern låg dottern i bara pyamas och mössa på kvällspromenaderna ner till -20 grader och var varm och go.

• mjuik

Vilka butiker är det som säljer lösa suffletter?
    Finns det någon mer än bugababy och kidzshop?

• faceprimer
    Noiis skrev 2011-10-09 20:20:53 följande:
    Om den verkligen är svart så är den garanterat fake! Vilken butik är den köpt i? Vad står de för färg på kvittot? Säljaren kan ju oxå ha blivit blåst.....

Den är köpt i Göteborg.
    Jag blev lite misstänkssam nu när jag läste allt ni skrev, så jag hörde av mig til kvinnan jag köpte den av nu, och hon sa att vagnen var en present från hennes svärföräldrar, När hon sedan skulle beställa fick hon välja vilka färger hon ville till det silvriga chassit, och valde just Svart och Sand för att det är en snygg kombination, och då kunde man välja svart bas, men nu kan man ju inte det längre eftersom det enbart går till All black edition. Så jag litar på henne. Vagnen är ju använd, det ser man ju, så inte skulle hon gå omkring med en fejk vagn som hon själv har varit med och köpt? Hade den varit helt ny så hade jag blivit mer misstänkssam men eftersom den ändå är välanvänd (fast i fint skick) med lite repor på chassit etc. Så känns det ju inte som om den är oäkta? Varför skulle hon använda en fejk vagn? Det vore en annan sak om hon sa "Jag har skickat efter den från Kina" för då kunde det ju vara så att hon själv har blviit blåst utan att veta om det. Men nu säger hon ju att hon fick välja färger själv och valde dessa färger, och hon har ju använt vagnen själv.
     Ska ändå dock kolla upp serienumret.    Var och hur gör jag det?
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • spigg
    faceprimer skrev 2011-10-09 20:28:04 följande:
    Den är köpt i Göteborg.
    Jag blev lite misstänkssam nu när jag läste allt ni skrev, så jag hörde av mig til kvinnan jag köpte den av nu, och hon sa att vagnen var en present från hennes svärföräldrar, När hon sedan skulle beställa fick hon välja vilka färger hon ville till det silvriga chassit, och valde just Svart och Sand för att det är en snygg kombination, och då kunde man välja svart bas, men nu kan man ju inte det längre eftersom det enbart går till All black edition. Så jag litar på henne. Vagnen är ju använd, det ser man ju, så inte skulle hon gå omkring med en fejk vagn som hon själv har varit med och köpt? Hade den varit helt ny så hade jag blivit mer misstänkssam men eftersom den ändå är välanvänd (fast i fint skick) med lite repor på chassit etc. Så känns det ju inte som om den är oäkta? Varför skulle hon använda en fejk vagn? Det vore en annan sak om hon sa "Jag har skickat efter den från Kina" för då kunde det ju vara så att hon själv har blviit blåst utan att veta om det. Men nu säger hon ju att hon fick välja färger själv och valde dessa färger, och hon har ju använt vagnen själv.
     Ska ändå dock kolla upp serienumret.    Var och hur gör jag det?
    Gå in på Bugaboos hemsida, där tror jag man kan skriva in serienumret.

Nu är jag inte superproffs, men mig veterligen har man _aldrig_ kunnat beställa svart bas separat. Den har enbart sålts ihop med ett helsvart chassi.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • s07

Finns en sida på nätet från big baby tror jag där man beskriver hur man Urskiljer en fejkad bugaboo. Googla!

• faceprimer
    spigg skrev 2011-10-09 20:31:25 följande:
    Gå in på Bugaboos hemsida, där tror jag man kan skriva in serienumret.

Nu är jag inte superproffs, men mig veterligen har man _aldrig_ kunnat beställa svart bas separat. Den har enbart sålts ihop med ett helsvart chassi.
    Försöker hitta men ser inte vart man kan skriva in serienumret, hittar någon det så var vänlig länka

Jo, men det som är så konstigt att ju att isåfall har hon ju använt en vagn som varit fejk, och vetat om det, just eftersom hon själv visste att nu går det bara att få svart bas till All black. 

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • Joddan

Det har aldrig gått att köpa svart bas till annan vagn än all black/lmt marc jacobs

• Miss DW

Hej alla experter!
    är det någon som vet och kan förklara hur exakt man kollar med serie nr om vagnen är riktig eller fake. på bugabos hemsida då.
    tack på förhand

• Joddan

Står det cameleon och så på basen??? Så det inte är en frogbas? Den finns i svart