• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 18:41:16 följande:
    Nej, svart. Fast ni får ursäkta, det kanske inte ens heter bas, haha Är inte så insatt i vad alla olika delar heter så jag kanske sa fel  Men kolla denna: www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_201... (bara tog en annons) och det turkosa på vagnen är sand färgat på våran.
    Men är chassit svart också? I så fall är det nog en all black, och då är allt svart. Om du har sand-sufflett har de nog gjort sig av med den svarta som hörde till från början. 
  • faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 18:42:42 följande:
    Men är chassit svart också? I så fall är det nog en all black, och då är allt svart. Om du har sand-sufflett har de nog gjort sig av med den svarta som hörde till från början. 

Nej chassit är inte hel svart Haha förlåt, jag är inte alls insatt på alla dessa olika saker så tänkte inte ens att chassit var svart på den bilden  
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 18:46:07 följande:
    Nej chassit är inte hel svart Haha förlåt, jag är inte alls insatt på alla dessa olika saker så tänkte inte ens att chassit var svart på den bilden  
    Jag vet inte, eftersom du fått kvittot och allt låter det ju bra, men den svarta basen har bara sålts ihop med svart chassi, och jag kan tänka mig att det väldigt få som vill sälja sin svarta sittdelsbas separat utan att sälja hela vagnen.. Om jag vore du skulle jag kolla upp om serienumret är äkta. 
  • spigg
    the baby skrev 2011-10-09 18:58:45 följande:
    Jag vet inte, eftersom du fått kvittot och allt låter det ju bra, men den svarta basen har bara sålts ihop med svart chassi, och jag kan tänka mig att det väldigt få som vill sälja sin svarta sittdelsbas separat utan att sälja hela vagnen.. Om jag vore du skulle jag kolla upp om serienumret är äkta. 
    Instämmer här, det låter skumt med svart bas och inte svart chassi eller svart sufflett.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • telgebo
    faceprimer skrev 2011-10-09 18:46:07 följande:
    Jag tror nog att din bas är mörkgrå.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 14 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+0) efter nästan 2 års kämpande
  • Joddan

Det låg en svart bas med silver chassi ute på blocket för en vecka sedan typ. Visade det sig att han köpt den från bugaboos fabrik i kina. Då skrev jag tillbaka till hnm att det lät som en kopia, då tog han bort annonsen. Dock cerise topp och helt pajjat chassi...

• ThereseX

Thisissarah- Då den inte var skålformad (vad säger man?) för rumpan så tyckte jag att det blev lite knöligt och den är ganska stor.. Jag tror dock det är en smaksak, men jag hade nog föredragit en bugaboo åkpåse.. Jag hade den inget länge och sen vart det sommar så har inte använt nån åkpåse sen dess.. : )

• thisissarah

Får prova och se hur voksi sitter i Bugaboo. Känns som att den är varmare än buggans egna åkpåse.

• faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 18:58:45 följande:

Ja det är ju just det att jag har ju alla bugaboo tillbehör, alla lappar etc etc som hon fick när hon köpte, och kvitto på övriga saker hon köpt så som Adapter till maxi cosi (som jag också fick med). Men jag förstår vad ni menar. Men hon kanske har köpt till en sandfärgad suflett? Fast då skulle ju chassit vara svart, det kanske är mörkgrått, har ju inte haft den ute i dagsljus än så då kanske den ser mörkare ut inomhus än vad den är. Har inte sett en mörkgrå bas innan, så den kanske är mörkgrå, vad vet jag
    Hm, detta låter ju en aning knepigt nu när jag tänker efter. Men hon kanske har köpt ett nytt chassi? Minns inte exakt vad som stod i annnonsen, men det finns ju chans att hon har bytt ut chassit? och köpt ett nytt? 
    Tror dock inte alls den är fejk, då hon var väldigt noggrann med att saker o ting skulle gå rätt till, och ville gärna ringa och prata med mig i telefon innan och så.
    Men självklart kan jag kolla upp serienumret, Hur kollar jag upp om serienumret är äkta? 
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • Noiis

Om den verkligen är svart så är den garanterat fake! Vilken butik är den köpt i? Vad står de för färg på kvittot? Säljaren kan ju oxå ha blivit blåst.....