• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • faceprimer

FAN!
    Jag har nu gått in på http://www.bigbaby.se/artikel.php?id=68, och kan ju säga en sak:
    MIN VAGN ÄR FEJK!  

Jag såg att chassinumret som står för fejkvagnar, är det chassinumret som jag har.
    Men jag undrar om tjejen som sålde den verkligen visste att den var fejk, jag misstänker att hon inte vet det. Eftersom hon använt den. Kanske därför hon fick välja, för att dom som sålde den till henne gjorde den fejk och Därför fick hon välja till svart bas? Så kan ju vara att både hon och jag har blivit lurade?!
    Detta ska jag gå vidare med och anmäla, vetitusan hur. Är bara förbannad nu.

Tack för att ni var skeptiska, det hade ni all rätt att vara. Detta var min "första vagn" och som jag sa innan så har jag ingen vidare koll på bugaboo vagnar, utan tur att ni hade det!
    Jag trodde verkligen inte den var fejk, men somsagt, jag misstänker att tjejen inte vet att den är fejk. Så förhoppningsvis kan vi anmäla den där skiten hon köpte den ifrån båda två. Tanken skrämmer mig att jag skulle ha gått omkring med en falsk vagn som inte var säker för mitt barn.   

TACK FÖR NI VAR SKEPTISKA och fick mig kolla upp detta. Jag ska gå till botten av detta nu! Fan vad arg jag är! Inte för pengarnas skull utan vetskapen om att TÄNK om jag hade lagt mitt barn i denna vagn och något skulle ha hänt.    

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 21:22:26 följande:
    På denna finns det repor (haha, ytterligare ett tecken på att den skulle vara fejk kanske)
    Jag ska hur som helst gå till botten med detta, har hört av mig till henne igen nu. Även att jag tvekar på att den är fejk så känns det så mycket bättre att ha kollat en gång för mycket än en gång för lite.
    Det som gör mig så misstänkssam är att Varför tusan använda en vagn om man själv vet att den är fejk?!
    Inte använder man en vagn som man vet är fejk, är man ute efter att lura någon ska man ju sälja den ny så den ser helt ny ut. Men här har hon (isåfall) använd den trots att hon vet att den är fejk?
    Och jag menar, det gör man ju inte. Hade hon sagt att hon hade skickat efter vagnen från utlandet, då hade jag absolut misstänkt att den varit fejk, för då hade hon ju inte vetat det. Men nu har hon ju fått den av hennes svärföräldrar som dessutom köpt den i butik?
    Hm, kan bli galen av detta. Haha. 
    Aja, ska kolla upp lite extra med vagnen nu och ska verkligen granska så det inte är något lurt.     
    Men i vilken butik är den köpt, det måste väl stå på kvittot du har? Och hur kan du inte ha sett den i dagsljus än, det blir ju mörkt rätt sent fortfarande? Tycker det är rätt stor skillnad på svart och grått. 
  • faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 21:46:32 följande:
    Men i vilken butik är den köpt, det måste väl stå på kvittot du har? Och hur kan du inte ha sett den i dagsljus än, det blir ju mörkt rätt sent fortfarande? Tycker det är rätt stor skillnad på svart och grått. 

Om du läser vad jag skrev i inlägget alldeles nyligen så spelar det där ingen roll längre...
    Men jag kan ju svara iallafall, Jag har inte sett den ute i dagsljus, för att vagnen inte är använd utomhus ännu helt enkelt. Men det spelar som sagt ingen roll då det är konstaterat att den är FEJK! 
    Och ja, det är stor skillnad på svart och grå, men visste inte hur pass mörk den mörkgrå var.  
    Tror dock inte att hon jag köpte den av vet att den var fejk, eftersom hon själv använt den. Dessutom kan det ju vara därför hon fick välja färger helt och hållet, för att dom som sålde den gjorde den fejk helt enkelt. 
  • spigg
    faceprimer skrev 2011-10-09 21:45:21 följande:
    FAN!
    Jag har nu gått in på www.bigbaby.se/artikel.php?id=68, och kan ju säga en sak:
    MIN VAGN ÄR FEJK!  

Jag såg att chassinumret som står för fejkvagnar, är det chassinumret som jag har.
    Men jag undrar om tjejen som sålde den verkligen visste att den var fejk, jag misstänker att hon inte vet det. Eftersom hon använt den. Kanske därför hon fick välja, för att dom som sålde den till henne gjorde den fejk och Därför fick hon välja till svart bas? Så kan ju vara att både hon och jag har blivit lurade?!
    Detta ska jag gå vidare med och anmäla, vetitusan hur. Är bara förbannad nu.

Tack för att ni var skeptiska, det hade ni all rätt att vara. Detta var min "första vagn" och som jag sa innan så har jag ingen vidare koll på bugaboo vagnar, utan tur att ni hade det!
    Jag trodde verkligen inte den var fejk, men somsagt, jag misstänker att tjejen inte vet att den är fejk. Så förhoppningsvis kan vi anmäla den där skiten hon köpte den ifrån båda två. Tanken skrämmer mig att jag skulle ha gått omkring med en falsk vagn som inte var säker för mitt barn.   

TACK FÖR NI VAR SKEPTISKA och fick mig kolla upp detta. Jag ska gå till botten av detta nu! Fan vad arg jag är! Inte för pengarnas skull utan vetskapen om att TÄNK om jag hade lagt mitt barn i denna vagn och något skulle ha hänt.    
    Usch vad tråkigt. Nej jag skulle inte heller använda en fejkvagn till mina barn, kan ju vara vilken skitkonstruktion som helst. Hoppas det ordnar upp sig bra!

Och hoppas hon inte lurat dig men tja, min erfarenhet är att folk på Blocket kan vara hur sluga och vidriga som helst, tyvärr. :(
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • faceprimer
    spigg skrev 2011-10-09 22:09:53 följande:
    Usch vad tråkigt. Nej jag skulle inte heller använda en fejkvagn till mina barn, kan ju vara vilken skitkonstruktion som helst. Hoppas det ordnar upp sig bra!

Och hoppas hon inte lurat dig men tja, min erfarenhet är att folk på Blocket kan vara hur sluga och vidriga som helst, tyvärr. :(

Verkligen!
    Somsagt, pengarna är det oviktiga, säkerheten är det jag bryr mig om.

Men det verkar som hon själv blivit lurad också, eftersom hon själv använt vagnen utan att veta att den varit fejk. För hon har dessutom köpt tillbehör i efterhand som jag fick kvitto på och det gör man ju inte heller om man vet att den är fejk. Men då ska vi hjälpas åt att sätta dit dom som sålde den till henne.
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 22:01:21 följande:
    Om du läser vad jag skrev i inlägget alldeles nyligen så spelar det där ingen roll längre...
    Men jag kan ju svara iallafall, Jag har inte sett den ute i dagsljus, för att vagnen inte är använd utomhus ännu helt enkelt. Men det spelar som sagt ingen roll då det är konstaterat att den är FEJK! 
    Och ja, det är stor skillnad på svart och grå, men visste inte hur pass mörk den mörkgrå var.  
    Tror dock inte att hon jag köpte den av vet att den var fejk, eftersom hon själv använt den. Dessutom kan det ju vara därför hon fick välja färger helt och hållet, för att dom som sålde den gjorde den fejk helt enkelt. 
    Nej, vad trist! Vet ärligt talat inte vad man kan göra, men jag håller nog med spigg, det låter konstigt om inte skulle lurat dig. Annars är det ju hennes svärföräldrar som luras då, knappast bättre det. Berätta gärna här hur det går, och tur att du har lite tid på dig att hitta en äkta vagn till din bebis!
  • faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 22:16:53 följande:
    Nej, vad trist! Vet ärligt talat inte vad man kan göra, men jag håller nog med spigg, det låter konstigt om inte skulle lurat dig. Annars är det ju hennes svärföräldrar som luras då, knappast bättre det. Berätta gärna här hur det går, och tur att du har lite tid på dig att hitta en äkta vagn till din bebis!

Ja, supertrist, usch vilka idioter det finns!
    Ja, eller om det är som hon säger, hennes svärföräldrar som köpte den som i sin tur lurades, eller så blev dom lurade.

Är bara förbannad just nu, har mailat den där hemsidan där jag hittade hur man  seatt det var en fejk vagn, och ska se vad dom säger, hur man kan gå tillväga. Dom skrev att man kunde maila dom så kunde dom hjälpa till att göra en anmälan etc. Jag har tagit kort på alla "fejk tecken" också.
    Jag ska inte ge med mig iallafall, det är något som är säkert.

Tack snälla för hjälpen!  Blev plötsligt väldigt tacksam över att jag skrev här i tidigare idag och att ni hade ögonen öppna för att något var konstigt. Det är inte lätt att se tecken på "fel" när man inte vet hur det egentligen ska vara. Så tack!
  • s07

Oj. Väldigt trist att höra. Jag blir förbannad också, jag använder Blocket OFTA och har själv sålt en äkta 2010a inkl vinterhjul för 5000 så jag tyckte inte det lät misstänkt billigt däremot reagerade jag främst på svart bas och repig chassi. Som du säger, pengar betyder inget när man tänker att barnet -gud förbjude- kan skadas i en vagn som inte håller måttet. 
    Jag tycker vi borde starta en kopietråd bara som varningsexempel. 

Tur att du gick in hit och rekade innan du började använda vagnen i vilket fall. 

Och hoppas ni lyckas lösa detta på något sätt!

• s07

Jäkla kopiemarknad, HATE IT vare sig det handlar om handväskor barnvagnar eller annat. Usch, Ärligt talat, äcklad. Dessutom blir kopieförsäljare också alltmer raffinerade och använder kanske sina grejer för dt kanske sälja enklare. För seriöst, vem skulle inte reagera på att någon vill dumpa en sprillans ny bugga för tex 5-6000?  

• Becka 77

Thisissarah -> Har den i sittdelen, med den korta överdelen håller den sig innanför sittdelsramen. Min dotter är 18 månader och har mycket plats kvar i det mindre utförandet.