• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • faceprimer
    Lillstroem skrev 2011-10-10 17:43:45 följande:
    Köpt av privatperson men fick ändå välja färger? Den privatpersonen kanske hade ett helt lager med falska buggor att sälja?

Exakt. Jag får inte heller ihop det, men jag fick kvitto på deras köp och det är med deras underskrifter... Men ja, något lurigt är det.
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • AnPa

Tråkigt med hela fejk-historien! Hoppas att det löser sig till det bästa. Här där jag bor rullar det en fejkbugga som jag ser några ggr per vecka. Utmärkande för den är att den har svart bas, snappfästena inåt istället för utåt på chassit, tyget ser billigt ut och undersidan av varukorgen syns väldigt väl framifrån. Har nästan lust att gå fram och fråga om hon själv vet att den är fejk...

• Noiis
    AnPa skrev 2011-10-10 18:34:13 följande:
    Tråkigt med hela fejk-historien! Hoppas att det löser sig till det bästa. Här där jag bor rullar det en fejkbugga som jag ser några ggr per vecka. Utmärkande för den är att den har svart bas, snappfästena inåt istället för utåt på chassit, tyget ser billigt ut och undersidan av varukorgen syns väldigt väl framifrån. Har nästan lust att gå fram och fråga om hon själv vet att den är fejk...
    gört  

en gång ruttnade jag på en tjej vid busshållsplasen som stod och bedyrade högt och ljudligt att hennes diva minsann kom före min fula kopia till vagn (en cam) jag tror att hon va tyst i en vecka efter föreläsningen som hon fick av mig  
  • spigg
    AnPa skrev 2011-10-10 18:34:13 följande:
    Men ja, gör det! Jag skulle ha velat veta om jag var hon och kanske trodde att jag körde en äkta Bugaboo!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • standby
    Noiis skrev 2011-10-10 18:38:35 följande:
    gört  

en gång ruttnade jag på en tjej vid busshållsplasen som stod och bedyrade högt och ljudligt att hennes diva minsann kom före min fula kopia till vagn (en cam) jag tror att hon va tyst i en vecka efter föreläsningen som hon fick av mig  
    Menar du att en vilt främmande människa stod och dissade din vagn? Vad är det för FEL på folk?
  • Minnie7

Måste fråga två frågor- sittdelen på en cam, ska man kunna rucka på dem? Detsamma gäller handtaget, ska det gå att vicka lite på? Eller är det slitage?

• s07
    Minnie7 skrev 2011-10-10 19:43:54 följande:
    Måste fråga två frågor- sittdelen på en cam, ska man kunna rucka på dem? Detsamma gäller handtaget, ska det gå att vicka lite på? Eller är det slitage?
    LITE ruckbar är handtaget, ingår liksom i funktionerna. Men VAR ruckar din sittdel någonstans?? MIn har ruckat för att chassit ruckat om du förstår vad jag menar, inte själva sittdelen...

• s07
    standby skrev 2011-10-10 19:39:43 följande:
    Menar du att en vilt främmande människa stod och dissade din vagn? Vad är det för FEL på folk?
    Haha det får jag erfara hela tiden med min nya Stokke, f*n vad folk glor och kommenterar! De utan barnvagnar och äldre tycker det är jättekul att lillen sitter högt och tycker vagnen är fin. Bugaboofolket fnyser och inte sällan hör jag hur de slänger en kommentar till kompisen om "där är en sån där plastig Stokke!" men kollar ändå efter den när man passerat?
  • standby

Ja titta diskret och tycka för sig själv kan man ju men jag blir galen på folk som måste vädra sina åsikter utan att någon bett om det. I synnerhet om de inte har något positivt att säga!