• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Minnie7

Svårt att förklara men sittdelen ruckas där den fästs på chassit när jag håller vid fotänden. Kanske ska vara så. Har ju aldrig känt på en bugga innan. Handtaget ruckas kanske ett par centimeter. Har aldrig haft någon vagn innan som går att svänga handtaget så därför undrar jag.

• AnPa
    Minnie7 skrev 2011-10-10 19:43:54 följande:
    Måste fråga två frågor- sittdelen på en cam, ska man kunna rucka på dem? Detsamma gäller handtaget, ska det gå att vicka lite på? Eller är det slitage?

Sittdelen är ruckbar ja, eller själva ramen som den sitter på. Vi står ofta uppe vid suffletten (så att sonen inte ska se oss) och gungar i ramen, han somnar lättast så Handtaget ska också vara ruckbart uppåt
  • Äntligen dax
    Annan84 skrev 2011-10-10 16:38:26 följande:
    Jo fast fel i varan kan hon inte hävda om säljaren inte förväntades veta om felet när hon sålde den. Dvs om säljaren inte undanhöll information. Köplagen ställer stora krav på köparens undersökningsplikt. Så därför menar jag att det är otroligt viktigt att faceprimer sparar ev bevis osv. För hon måste kunna bevisa att säljaren visste om felet i varan när hon sålde den. Annars har hon inte rätt att häva köpet för säljaren handlade i god tro och förväntas inte veta om felet. Jättesnurrigt....

Hon kan ha förväntats veta om felet om hon:
    * tex jobbar med barnvagnar och har stor kunskap om just dessa barnvagnar.
    * Hon kan förväntas ha vetat om det om hon själv köpt den för säg 2000 kr som är orimligt lågt och sedan sålt den med förtjänst. Då borde man bli misstänksam och inse att det är ngt fel.
    * Hon kan även förväntats ha veta om "fel i varan" dvs kopia om hon motsäger sig själv och snärjer in sig i långa orimliga historier - därav viktigt att faceprimer sparar "bevis" för detta.
    Absolut! Det blir ju en bevisfråga när allt kommer omkring. Men hennes historia känns ju definitivt konstruerad så jag vågar nog sätta en rejäl slant på att hon visste. Håller tummarna att det löser sig. Blev själv lite nervös över min vagn som jag beställt från babytrader. Men det verkar ju som att många på FL handlat därifrån.
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-10-10 20:42:39 följande:
    *gör mer en gärna en bebis med noiis om vi lägger "den" i den *
    HjärtaBaby

Din man får dock betala vagnen... bara för att han är så snäll och inte vågar nåt annat
  • Tant Pruselius
    det skålar vi på !*höjer glaset* idag fick jag bekräftelse från pramw. Har minsann ett all black bee på g hem - läääängtar :- p
  • Sweetheartno1

Noiis vi kan skaffa en tillsammans ! Dreggel !!

• Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-10-10 21:25:12 följande:
    det skålar vi på !*höjer glaset* idag fick jag bekräftelse från pramw. Har minsann ett all black bee på g hem - läääängtar :- p
    *surar lite och blir vääääääääääldigt avis*