• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • jniee

Hej! Hoppas någon är vaken och kan hjälpa mig:) Jag får inte ståbrädan att sitta ordentligt på min cameleon, ni vet de där "fästena" som sitter, som jag fattade ska man sätta fast ståbrädan på den smala delen av dem, men jag får inte ståbrädan att sitta stil, den rör sig i sidled och glider av fästena? Någon som förstår hur jag menar och kan förklara?

Tack på förhand:)

• bohusbebis
    Noiis skrev 2011-10-12 09:26:22 följande:
    alltså som de verkar så är vagnen oupplockad? för de stod väl i annonsen att den va i kartong? kan ju helt enkelt va så att dom har köpt den i tron att den ska vara helt svart iom att de faktikst står så på hemsidan ni länkade till men att han i själva verket har en mörk denim 107. 
    Har man inte packat upp den är de inte så lätt att veta!

dock så borde hemsidan anmälas till bugaboo för falsk marknadsföring.. nån frivillig?? 

varför säljer man en helt ny oupplockad vagn från en namngiven butik? om man ångrar sig är det väl bara att lämna tillbaka?
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2011-10-12 09:33:37 följande:
    varför säljer man en helt ny oupplockad vagn från en namngiven butik? om man ångrar sig är det väl bara att lämna tillbaka?
    ja du de kan man ju oxå fråga jag tycker att de hela känns jävligt skumt och har mailat även butikens namn till bugaboo och frågat dom om butiken i sig. 
    Jag säger inte att vagnen INTE är fake, däremot så kan de finnas andra orsaker. Ex. så vet jag att de finns en som beställde  en limited edt.  precis när dom släpptes och hon va "bara" var några veckor gravid just för att hon ville ha den vagnen. Men dom fick tyvärr MF och håller nu på att separera. Hon sålde oxå vagnen i kartong dock till en vän för hon hade ju haft vagnen hemma i flera månader  och fick då inte lämna den åter. alla butiker kör tyvärr inte med förlossnings garanti och dem som gör de har ofta som krav att du ska vara mer gravid än ny plussad

Jag tänker absolut dock inte gå igod för att de kan vara så i detta fall som i den annonsen.... för jag är den första att dra öronen åt mig när de säljs vagnar i kartong.
    men jag tänker inte heller skrika att den är fake för det vet inte jag!  
  • Arlene86

Faaan hörrniii! Nu fick jag magont och ångest, tänk så är min blocket cam fejk? Verkar tydligen VÄLDIGT lätt att köpa en sådan :s

Köpte den för 4500 kr, det är en 09a och liggdel ingick inte. Enbart parasoll och regnskydd. Har svårt att kolla om den är fejk enligt listan på bigbaby.se eftersom jag inte har en liggdel. Mörkgrå bas och sand topptyg...
     Mailade bigbaby chassinumret men sitter nu här och biter på naglarna.

Har köpt ny orginalsufflett som sitter som ett smäck och inget att anmärka på annars än att handtaget vickar lite uppåt också och framhjulen "skramlar" lite grann. Borde jag vara orolig?

• s07

Haft kontakt m blockets kundcenter och de har tagit ner annonsen. Helt ok tycker jag för säljaren svarade bara fragmentariskt på mina frågor och ifall vagnen är äkta kan han beskriva den bättre o de kan ta upp annonsen igen. Är inte ett dugg road av sånt här men ser ogärna att barn körs i piratkopierade vagnar.

• s07

Arlene86- nja, jag tror inte det är en fakevagn, alla camhandtag vickar lite såsom du beskriver. Skrammel- behöver du smörja framhjulen kanske?

• Arlene86

Kollade regnskyddet och varukorgen och alla lappar såg ut att vara i sin ordning, men fick lite panik där ett tag. Trodde bara det vara nya bugaboos som såldes som var fejk, inte begagnade och använda.

Ja de skramlar som fasiken på kullersten och sånt. Hjälper det med smörjning alltså?

• Hejåhå

Jag har en begagnad cam 07:a. Jag har väldigt mycket repor på chassit och teleskophandtaget. Läste tidigare i tråden att den då kan vara fake, men det måste väl tillhöra normalslitaget?

Tips att få bort repor?

Blir det svarta chassit till all black mindre eller mer repigt? Det borde väl synas mer när det repas kan jag tänka mig.