• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Hejåhå skrev 2011-10-12 16:07:50 följande:
    Jag har en begagnad cam 07:a. Jag har väldigt mycket repor på chassit och teleskophandtaget. Läste tidigare i tråden att den då kan vara fake, men det måste väl tillhöra normalslitaget?

Tips att få bort repor?

Blir det svarta chassit till all black mindre eller mer repigt? Det borde väl synas mer när det repas kan jag tänka mig.
    jo de blir ju repor men inte jäääätte mycket repor.
    Häxans silverputs brukar ta bort repor  
  • linaloo

Nån som har tips hur man gör om skumgummit på handtaget har "åkt ner" på ena sidan? Går inte att skjuta tillbaka upp.

• s07

Det var inte meningen att skrämma upp alla  om piratkopior - har man haft en vagn i flera år och allt gått hyfsat låter det ändå som ett original! Klart att en äldre vagn blir lite repig och kantsött med tiden. 

Tror VERKLIGEN att kopieägare märker defekter så småningom - att de kärvar, inte fälls ihop så lätt som något nämnde etc. Jag frågade om repor tidigare för jag reagerade på att det blev synliga repor av mugghållare och paraply - jag har bara märkt att det blir ett visst "blankslitage" när man knäpper dessa av och på ofta, men de orsakar inga direkta repor. Därför tänkte jag på om själva aluminiumchassit var av en annan kvalitet, läs kopia. Men självklart får äkta Buggor riktiga repor om man går emot skarpa saker, metallkanter mm. 

• s07

Vet ni förresten om andra vagnar blivit kopierade? Urban jungle tex?

• Annan84
    Arlene86 skrev 2011-10-12 14:55:12 följande:
    Kollade regnskyddet och varukorgen och alla lappar såg ut att vara i sin ordning, men fick lite panik där ett tag. Trodde bara det vara nya bugaboos som såldes som var fejk, inte begagnade och använda.

Ja de skramlar som fasiken på kullersten och sånt. Hjälper det med smörjning alltså?
    Min falska hade också tvättråd etc... Och äkta reservdelar passade.

Min grå bas och varukorg var snäppet ljusare än den äkta mörkgrå.

Kan du inte lägga ut en bild på den? Tex närbild på hjulen alt. kolla om står det "bugaboo" på insidan av ena hjulet? Det gjorde det inte på min fejk.

Stämde chassinumret med det i bid babys artikel? Mitt chassinummer var exakt samma!
  • Arlene86

Det står bugaboo på hjulen, fast på utsidan av bakhjulen. Chassinumret stämde inte alls med artikelns, men det behöver ju inte betyda att den är äkta? :s

Hade din falska typ fyra olika lappar i varurkorgen? Eller tre kanske det var jag hade...
    En med tvättråd, nån med något om eld/brand och en som det bara var bugaboo namnet på.

• Arlene86

Här är bilderna från annonsen iaf...