• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Men ändå. Såhär på ett foto ser inget speciellt misstänkt ut...

• faceprimer
    s07 skrev 2011-10-12 21:32:09 följande:
    Men ändå. Såhär på ett foto ser inget speciellt misstänkt ut...

Var det till mina bilder eller vilket svarade du till?

Jag hade aldrig ens kollat om min vagn varit fejk om det inte var här i tråden som en skrev om svart bas och silvrigt chassi, annars såg den inte fejk ut måste jag erkänna. Men det kan vara svårt att se om man som jag inte är insatt, personen som svarade mig på bigbaby.se sa att det är inte ovanligt att dom som luras t.o.m använder äkta textiler för att undvika att bli upptäckta.
    Man ska även kolla så allt har lappar, även madrassen. Det hade inte min. Däremot hade varukorgen liggdelen, sittdelen lappar, men inte madrassen och det ska den ha om det är en äkta.   
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • s07

Ja det var dina bilder jag svarade på Faceprimer! Förstår dig, det krävs en inbiten nörd för att kunna tänka på de skillnaderna...hur känns den att köra?(ha du en äkta att jämföra med?) Det är där jag tror den största skillnaden borde ligga...!

• Annan84

Arinene: jag tycker din vagn ser äkta ut. Min grå var som sagt lite ljusare. Serienumret var samma som på faceprimers och det stod inte Bugaboo på mina hjul. Har inga bilder att lägga ut då jag inte längre har den kvar. Detta var ett tag sedan! Tror du kan vara lugn, inget som tyder på att den är fejk. Varför fick du ingen liggdel till? Hade den som sålde den köpt alla delar löst eller? Annars får man ju alltid liggdel med! Det jag funderar på när en vagn säljs okomplett med bara liggdel el sittdel o inte har en bra förklaring är att det kan vara stöldgods vilket man också ska akta sig för. För om vagnen står parkerad utanför ett fik tex så har man ju endast ligg- el sittdel med sig. Hur gör ni vana Bugaboo-ägare när ni inte får ta med vagnen in på vissa ställen? Har ni ngt bra lås till den? Kan ni tipsa om ett bra som ändå är smidigt att ha med? Bör man även låsa fast den i ngt? Känns ju knepigt med buggan som går att plocka isär så lätt. Sätter man den runt hjulet kan man ju bara plocka bort det! Jag kommer nog inte våga ha min i barnvagnsförrådet iaf. Tyvärr... Jag bor i Sthlm också, känns som det är mkt problem med stölder här med.

• Gizzie

Har också en bugaboo CAM, har precis bytt till sitt delen och nu "fattar" jag vad alla menar med bugaboon. Hatade liggdelen

Men nu till sista problemet. Vad har ni för skötväska till? Har en skip hop med sån där lock över och tycker inte alls att de sitter bra. Glider ner och blir liksom böjd

• telgebo
    Gizzie skrev 2011-10-12 23:00:43 följande:
    Har också en bugaboo CAM, har precis bytt till sitt delen och nu "fattar" jag vad alla menar med bugaboon. Hatade liggdelen

Men nu till sista problemet. Vad har ni för skötväska till? Har en skip hop med sån där lock över och tycker inte alls att de sitter bra. Glider ner och blir liksom böjd
    Jag har Ju Jube skötväska  och lås från safeman.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 10 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+4) efter nästan 2 års kämpande
  • Annan84

Safeman alltså, är det specifikt barnvagnslås eller ett vanligt cykellås?