• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Äntligen dax

Nu har jag monterat ihop min cameleon och behöver lite tips så att jag inte missar något. Jag bekymrar mig lite över att handtaget "vickar" lite om ni förstår vad jag menar. Det vickar inte i sidled men är inte helt stumt i den riktningen som man kan svänga på styret. Går att rucka ca en centimeter åt båda håll. Samma sak är det med hårdliften. Den ligger inte alldeles plant och jättestumt utan går också att vicka lite på. Vad säger ni om detta? Måndagsexemplar eller kopia eller helt i sin ordning?

• spigg
    Äntligen dax skrev 2011-10-12 20:30:16 följande:
    Nu har jag monterat ihop min cameleon och behöver lite tips så att jag inte missar något. Jag bekymrar mig lite över att handtaget "vickar" lite om ni förstår vad jag menar. Det vickar inte i sidled men är inte helt stumt i den riktningen som man kan svänga på styret. Går att rucka ca en centimeter åt båda håll. Samma sak är det med hårdliften. Den ligger inte alldeles plant och jättestumt utan går också att vicka lite på. Vad säger ni om detta? Måndagsexemplar eller kopia eller helt i sin ordning?
    Det ska vara så. Det rörliga handtaget är en del av fjädringen/stötdämpningen. Och om du menar ramen som du fäster liggdelen i så ja, den ska också vara lite rörlig.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Äntligen dax
    spigg skrev 2011-10-12 20:35:13 följande:
    Det ska vara så. Det rörliga handtaget är en del av fjädringen/stötdämpningen. Och om du menar ramen som du fäster liggdelen i så ja, den ska också vara lite rörlig.
    Tack för svaret! Ja, ram kanske det heter. Den där bågen som man sätter fast liggdelen i med massa kardborrefästen. Nu kan jag sluta noja över det. Kändes lite dumt om det skulle vara något fel på ett helt nytt chassi och jag bara tog för givet att det var normalt
  • spigg
    Äntligen dax skrev 2011-10-12 20:38:18 följande:
    Tack för svaret! Ja, ram kanske det heter. Den där bågen som man sätter fast liggdelen i med massa kardborrefästen. Nu kan jag sluta noja över det. Kändes lite dumt om det skulle vara något fel på ett helt nytt chassi och jag bara tog för givet att det var normalt
    Ja precis, det är ramen! Jag blev också förvånad först men fick lära mig att så är alla Cameleons! :)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Äntligen dax

Förresten, när ni pratar om chassinummer, menar ni det som heter serienummer och sitter med en klisterlapp på insidan av chassit? Trodde nämligen att det skulle vara ingraverat i metallen och inte bara en klisterlapp. Lätt att den försvinner tänker jag och då går det ju inte att säga om det är fejk eller inte.

• spigg
    Äntligen dax skrev 2011-10-12 20:40:57 följande:
    Förresten, när ni pratar om chassinummer, menar ni det som heter serienummer och sitter med en klisterlapp på insidan av chassit? Trodde nämligen att det skulle vara ingraverat i metallen och inte bara en klisterlapp. Lätt att den försvinner tänker jag och då går det ju inte att säga om det är fejk eller inte.
    Ja, klisterlappen. De  kan tydligen blekas med tiden också, hörde om någon som fotat sina för att kunna ha i framtiden.
  • s07

Ni som haft oturen att råka ut för kopior, kan inte ni visa lite detaljer(gärna bilder), nyfiken på hur man ska känna igen en !

• faceprimer

Nu har jag hittat en annan begagnad bugaboo... Men INNAN jag ens väljer att komma och kolla på den eller skicka efter den (beror på om vi har möjlighet att hämta den eller inte, är en bra bit att åka) så ska jag kolla upp serienumret innan via bigbaby sidan, men denna hade också kvitto och sa redan nu vart den var i köpt i Stockholm.. vilket direkt låter mer lovande.
    VÄGRAR bli lurad en gång till! Hellre kolla upp allting flera gånger för mycket känner jag. 

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • Joddan

Mina chassin (har två nu) där är klistermärkena intakt trots att de är från 2005. Så alla bleks nog inte. På garantikortet man får när man köper står chassinummret med...

• faceprimer

Dessa två bilder var det som avgjorde att min vagn var FEJK!
    Så jag verkligen säger till er som ska köpa begagnat, kolla upp allting noggrant innan.
    Kolla upp serienr innan ni köper, kräv kvitto, och kolla gärna dessa "pinnar" också.

Denna "plastbit" ska vara svart om den är äkta - denna var vit!

Detta serienr är ett välkänt fejknummer: 

Samt så var tyget lite slarvigt sytt på vissa ställen. 

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *