• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Arlene86

Annan84: Jag frågade faktiskt inte varför det inte fanns nån liggdel till...., men jag anser mig vara en rätt bra människorkännare och det var ett par  i min ålder - kanske lite äldre som bodde i närheten av mig, och vi bor i ett rätt posh område - slog mig inte som typen som snor vagnar och säljer.
    Men man kan ju aldrig veta :s 

• Minnie7

Har ni skötväskor hängande på handtaget? Blev konfunderad när jag läste i bruksanvisningen att minsta tyngd där kunde orsaka instabilitet i vagnen.

• spigg
    Arlene86 skrev 2011-10-13 08:51:14 följande:
    Annan84: Jag frågade faktiskt inte varför det inte fanns nån liggdel till...., men jag anser mig vara en rätt bra människorkännare och det var ett par  i min ålder - kanske lite äldre som bodde i närheten av mig, och vi bor i ett rätt posh område - slog mig inte som typen som snor vagnar och säljer.
    Men man kan ju aldrig veta :s 

Det är väl ändå inte helt ovanligt att man säljer liggdelen separat? Sen vet jag många som velat köpa en Cam utan liggdel eftersom att de vill använda den som sittvagn till ett lite större barn. Så just det tycker jag inte alls är konstigt, skulle inte misstänka att vagnen är en kopia pga det.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Noiis
    spigg skrev 2011-10-13 10:12:23 följande:
    Det är väl ändå inte helt ovanligt att man säljer liggdelen separat? Sen vet jag många som velat köpa en Cam utan liggdel eftersom att de vill använda den som sittvagn till ett lite större barn. Så just det tycker jag inte alls är konstigt, skulle inte misstänka att vagnen är en kopia pga det.
    Jag köpte min 3je cam när Noa va över året och behövde då inte liggdelen, valde dock att spara den iaf iom att jag vet att man får mer för en komplett vagn men många väljer att sälja sin. Dessutom så kan man från ex. Kidzshop köpa cameleon med bara sittdel! 
  • Noiis
    Äntligen dax skrev 2011-10-12 20:40:57 följande:
    Förresten, när ni pratar om chassinummer, menar ni det som heter serienummer och sitter med en klisterlapp på insidan av chassit? Trodde nämligen att det skulle vara ingraverat i metallen och inte bara en klisterlapp. Lätt att den försvinner tänker jag och då går det ju inte att säga om det är fejk eller inte.
    Jag har tvättat mina chassin ungefär en ggr i veckan, utan att varesig lappen eller texten har förändrats något. Min gecko va från 2006 och min första cam från typ samma år och lapparna va lika fina som på min helt nya som jag sedan köpte.
    Så oroa dig inte för de har bara hört talas om en som har lyckats ha bort sina lappar och hon hade lagt chassit istarka medel u badkaret i 2 dar..... säger sig själv att de mesta kan lossna då   kan tycka att de bara va tur att de bara va klisterlapparna som lossna  
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-10-13 07:03:37 följande:
    Kolla här

www.safeman.nu/ 
    Men stoppar den där verkligen tjuven? En liten avbitartång till den tunna stålvajern...
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Gizzie skrev 2011-10-12 23:00:43 följande:
    Har också en bugaboo CAM, har precis bytt till sitt delen och nu "fattar" jag vad alla menar med bugaboon. Hatade liggdelen

Men nu till sista problemet. Vad har ni för skötväska till? Har en skip hop med sån där lock över och tycker inte alls att de sitter bra. Glider ner och blir liksom böjd
    Nej, skip hop sitter inte bra på bugaboo. Mitt tips är att köpa en väska som går att fästa med krokar.
    Jag har ju-ju-be krokar på min vagn, och sen kan man ju ha vilken väska som hellst, bara den har ögglor som går att fästa i krokarna. Jag varierar mellan några olika väskor efter smak och behag.
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-10-13 10:33:40 följande:
    Men stoppar den där verkligen tjuven? En liten avbitartång till den tunna stålvajern...
    Nä, men så är det ju med de flesta lås att de går att knipsa av. Men man kan ju inte gå runt med en armerad kätting i fickan heller Drömmer
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-10-13 10:39:14 följande:
    Nä, men så är det ju med de flesta lås att de går att knipsa av. Men man kan ju inte gå runt med en armerad kätting i fickan heller Drömmer
    Den kan man ju lägga i varukorgen Skrattande