• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Kajsan skrev 2010-05-02 20:36:13 följande:
    Ja alltså det är ju inte en svensk webbutik. Visst är det billigt, men det blir ju lika krångligt som andra utländska sidor om man behöver reklamera eller så.
    Det borde alltså vara bättre att handla direkt från respektive webbutik istället för att använda fruugo som mellanhand. Har också nyss stött på den sidan och funderat lite över hur det funkar. Bara de dåliga översättningarna får iaf mig att tveka. *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Senap
    LillaMiss Piggy skrev 2010-05-03 08:16:31 följande:
    Jaså, så man kan tvätta skummgummit oxå i maskin Är oxå lat (och reumatiker) Ska den centrifugeras? Kan man tvätta den med sittdelen? Ska sittdele centrifugeras?
    Jag tvättade den ensam i ett örngott på ett milt program med centrifugering. Vred ned varvtalet lite bara har jag för mig. Samma för sittdelen.
    My sugar is raw
  • Jossanjo

Hej, såg ni pratade om Fruugo, måste säga då jag håller på att beställa bilbarnstol att de är inte billigare där än om man beställer på PW när det gällde MaxiCosi.
    PW gav oss fraktfritt. Fruuggo 600 kr i frakt samt var priset ganska stor skillnad på.
    Kollade lite parasoll på bugaboo och adapters och det skiljde sig lite mellan sajterna, tror PramWorld var billigare där oxå..

Så då tror jag PW är bättre då du beställer av butiken direkt inte en mellanhand som du gör via Fruugo.

Dock tänkte du beställa en helvagn så då vet jag inte hur priset skiljde sig.

Min tanke bara då jag skall beställa idag

Själv har jag I-landsproblem, svart eller vit maxicosi skydd till svart bugga-chassi..
    Är sugen på Colored Snow... tycker Black reflection blir trist samt har hört det bleks lätt... Men vet inte.. De andra färgerna är inte aktuella. Röd går inte hem hos mannen min.

Åsikter?

Måste säga tipsa, dom har rabatter på MaxiCosis barnstolar just nu upp till 25%, stolar från bebis och även större, och fraktfritt... Om någon går i köptankar.
    Vi köper skydd, bas och bugaboo adapters för 2300 kr fraktfritt (minns inte om parasollet jag oxå beställt är med i den summan).
    Bara bas och stol i Sverige går på ca 3500 kr...

• Candra

En snabb fråga, det där skötselkitet, vad kostar det?

• Miss Boring
    Candra skrev 2010-05-03 15:40:03 följande:
    En snabb fråga, det där skötselkitet, vad kostar det?
    149 har det varit förut :)
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Candra
    Miss Boring skrev 2010-05-03 16:09:57 följande:
    149 har det varit förut :)
    Ok Tack
  • rosenkind

Måste bara berätta att det var från babyshop jag beställde bugaboos skötväska i läder för 1080 kr. Status på min order är skeppad nu
    Väskan säljs ff för samma pris men är tillfälligt slut.

Visst kostar väskorna det dubbla egentligen eller är det bara den vita som är så dyr???

** carpe diem **
  • sisterinlaw

Nu har vi fått vår Cameleon Offwhite Ltd Ed! Mycket nöjda är vi

Det enda negativa är att det offwhitea parasollet inte matchar i ton så det ska bytas mot ett svart. Kanske fick vi en felleverans och fick ett i sand istället för det är verkligen rätt stor skillnad. Har hursomhelst reklamerat eftersom den typen av nyansskillnader bör kommuniceras tydligt på hemsidan.
    Är faktiskt inte så imponerad av kidzshop hittills och om de försöker friskriva sig från detta lär jag få ännu mindre respekt för dem.
  • LR75
    sisterinlaw skrev 2010-05-03 20:26:02 följande:
    Nu har vi fått vår Cameleon Offwhite Ltd Ed! Mycket nöjda är vi .  Det enda negativa är att det offwhitea parasollet inte matchar i ton så det ska bytas mot ett svart. Kanske fick vi en felleverans och fick ett i sand istället för det är verkligen rätt stor skillnad. Har hursomhelst reklamerat eftersom den typen av nyansskillnader bör kommuniceras tydligt på hemsidan. Är faktiskt inte så imponerad av kidzshop hittills och om de försöker friskriva sig från detta lär jag få ännu mindre respekt för dem.
    kan du fota och lägga bild på nyansskillnaderna i bildtråden?
  • Stargirl
    sisterinlaw skrev 2010-05-03 20:26:02 följande:
    Nu har vi fått vår Cameleon Offwhite Ltd Ed! Mycket nöjda är vi .  Det enda negativa är att det offwhitea parasollet inte matchar i ton så det ska bytas mot ett svart. Kanske fick vi en felleverans och fick ett i sand istället för det är verkligen rätt stor skillnad. Har hursomhelst reklamerat eftersom den typen av nyansskillnader bör kommuniceras tydligt på hemsidan. Är faktiskt inte så imponerad av kidzshop hittills och om de försöker friskriva sig från detta lär jag få ännu mindre respekt för dem.
    Du har 14 dagars bytesrätt enligt internetköpeslagen. Oavsett varför du vill reklamera.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21