• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • solouniko
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-04 20:38:55 följande:
    Jag har precis bytt om på camen! Gammla oranga sommarsuflett med gulsittdels tyg och denimbas  Funderar dock på att ta bort de gula sittdelstyget :-/
    BILD
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • JuniMamma28

Hejsan Bugaboo fantaster!

Mitt namn är Sarah och vi väntar barn i Juni månad. Just nu håller vi på att boa inför att bebben ska komma =) Vi har köpt en Bugaboo vagn såklart {#lang_emotions_wink} och funderar nu på babyskydd.

Våran fundering är (till en som har barn), använder man funktionen "babyskydd på chassit"? Det låter väldigt enkelt och smidigt, men samtidigt är det en funktion som man faktiskt använder? Utbudet är så mkt större om man väljer bland ALLA babyskydd och inte bara mellan MaxiCosi och BeSafe som fungerar till Buggans chassi.

Tacksam svar, från en oerfaren mamma till någon mer erfaren =)

• DeniZeus
    Kajsan skrev 2010-05-04 20:40:44 följande:
    Jag har bara bra erfarenheter därifrån, och de skickar nog lika snabbt som alla andra svenska butiker.
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-04 20:44:42 följande:
    jag har likasom kajsan bara bra erfarenheter därifrån! När jag skulle köpa cam var dom dem enda som hade inne! iaf i dom färgerna jag ville ha. och jag behövde vagnen snabbt!
    Ja, det är så att vi behöver den rätt så snabbt och att vänta 8-12veckor är inte aktuellt men dom verkade ha snabb leverans. 
    Det stod inga priser men kostar dom lika mycket som i en butik?
  • Fröken Småland
    emiliasmamma skrev 2010-05-04 19:36:04 följande:
    ja jag försökte hitta det där, men lyckades inte. Jag får heller inte fast sittdelen på chassit. det måste ju kunna gå... kan ju inte vara olika på samma vagn... hmmm märkligt. ska gå in o kolla igen.
    Så här ser vagnen ut i buggyläge om det kan vara till någon hjälp

• Kajsan
    Moltan skrev 2010-05-04 20:58:33 följande:
    Men alltså 8-10 veckor är ganska ovanligt. De flesta har ju vagnar inne i butik, vart bor du?
    Jo just det!
  • Ellisizza
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 20:51:12 följande:
    Hejsan Bugaboo fantaster! Mitt namn är Sarah och vi väntar barn i Juni månad. Just nu håller vi på att boa inför att bebben ska komma =) Vi har köpt en Bugaboo vagn såklart  och funderar nu på babyskydd. Våran fundering är (till en som har barn), använder man funktionen "babyskydd på chassit"? Det låter väldigt enkelt och smidigt, men samtidigt är det en funktion som man faktiskt använder? Utbudet är så mkt större om man väljer bland ALLA babyskydd och inte bara mellan MaxiCosi och BeSafe som fungerar till Buggans chassi. Tacksam svar, från en oerfaren mamma till någon mer erfaren =)
    Vi köpte en Acta graco och till den finns det också en adapter. Vi trodde inte att vi skulle behöva ha babyskyddet på chassit så vi snålade och skippade adaptern.

Detta har vi ångrat många gånger och vi var nästan på väg att köpa en adapter men då var det snart dax att byta till bilstol. Men om det blir fler barn ska en adapter inhandlas

Det blev så mycket krångel med att lyfta ur sovande son från babyskyddet till vagnen när man tex skulle handla så då önskar jag att man haft adaptern.
  • solouniko
    yrväder skrev 2010-05-04 21:01:01 följande:
    verkligen , undra vad det är för märke, har aldrig sett den förut.
    Inte jag heller! Mycket vacker
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Fröken Småland
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 20:51:12 följande:
    Hejsan Bugaboo fantaster!Mitt namn är Sarah och vi väntar barn i Juni månad. Just nu håller vi på att boa inför att bebben ska komma =) Vi har köpt en Bugaboo vagn såklart  och funderar nu på babyskydd.Våran fundering är (till en som har barn), använder man funktionen "babyskydd på chassit"? Det låter väldigt enkelt och smidigt, men samtidigt är det en funktion som man faktiskt använder? Utbudet är så mkt större om man väljer bland ALLA babyskydd och inte bara mellan MaxiCosi och BeSafe som fungerar till Buggans chassi.Tacksam svar, från en oerfaren mamma till någon mer erfaren =)
    Grattis till den kommande bebisen och välkommen hit! Och framför allt grattis till ett gott val av vagn

Jag har själv inte haft babyskydd på chassit men aldrig i livet att jag skulle göra det misstaget igen om jag fick flera barn. Med första barnet kanske inte finessen genererar lika många fördelar som när man skall "hänga med" på äldre syskonens aktiviteter och dagislämningar med en liten spädis. Men jag skulle ändå inte chansa

Ett babyskydd med fast bas i bilen, bara att klicka i och så adaptrar till vagnen. Det är livet på en pinne det
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21