• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • withhope

Hej Hoppar in här för att se om ni har några tips om hur man tvättar ett parasoll. Vatten/Yes el vad tror ni, vill inte få (fler) fula fläckar på tyget. Parasollet är sandfärgat och något år, köpte precis ett nytt toppset i sand och färgen skiljer sig markant. Kan parasollet blivit så solblekt el har sandfärgen ändrats?

Många frågor, men hoppas på många svar ; )

• Asereht
    Amorficlya skrev 2010-05-01 12:42:41 följande:
    hmm aha haha a ja får väl köpa en ny haha hade så gärna velat prova =)
    Det är över lag svårt att färga syntettyger men om du vill göra ett försök så vet jag att folk har kört färg på burk/flaska och sedan svampat på. Det håller ju inte hur länge som helst eftersom man inte kan fixera det (kräver oftast värme) så man kanske får bättra på efter ett tag.

Tror även det finns sprayfärg för textiler men är inte säker. Det skadar ju inte att testa men jag skulle nog köpa en ny eller beggad ändå ifall att det blir riktig katastrof.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • withhope
    Amorficlya skrev 2010-05-01 12:33:52 följande:
    Hej måste höra med er vet ni om man kan färga varukorgen. Min är solblekt på vissa ställen och funderar på om jag kan färga den hel svart. Ja har googlat men inte blivit klokare iaf. Hoppas att ni kan hjälpa mig..
    Har provat med en sufflet en gg för många år sedan, mitt blev katastrof men jag har hör om dem som har lyckats (men aldrig sett det själv)
  • Kajsan

Nu ska jag ut på promenad med en typ Brio sulky från 80 talet med vita gummihjul
    Jag vägrar köra, det får mannen göra.
    Bugaboon är utlånad tillfälligt med liggdel på , och Swiften har fått punka.
    Jösses, funderar på om det är mer värt att bära ungen

Jo just det!
  • Asereht
    Kajsan skrev 2010-05-01 13:32:15 följande:
    Nu ska jag ut på promenad med en typ Brio sulky från 80 talet med vita gummihjul Jag vägrar köra, det får mannen göra. Bugaboon är utlånad tillfälligt med liggdel på , och Swiften har fått punka. Jösses, funderar på om det är mer värt att bära ungen
    *ha ha* Du får tänka retrocool. {#lang_emotions_cool}
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Noiis
    Kajsan skrev 2010-05-01 13:32:15 följande:
    Nu ska jag ut på promenad med en typ Brio sulky från 80 talet med vita gummihjul Jag vägrar köra, det får mannen göra.Bugaboon är utlånad tillfälligt med liggdel på , och Swiften har fått punka.Jösses, funderar på om det är mer värt att bära ungen
    Du får komma hit och låna min sitty om du vill! den e ju iaf från detta sekel
    signea skrev 2010-05-01 07:49:57 följande:
    Har du ingen bild på din vagn?
    Har en massa bilder vad vill du se?
  • FridaLee

Frågar igen, kan man ta bort metall plopparna som sitter vid navet på chassit? Det knarrar och knirrar så mycket från chassit och mannen är händig och kan säkert ifxa det men går metall plopparna att sätta dit igen eller förstör man chassit om man tar lös dem?

• Poppit

Jag har en fråga som jag försökt hitta svar på men inte funnit..

Kan man sätta en sittdel från Frog på Camens ram?

• modestyclara
    FridaLee skrev 2010-05-01 16:34:58 följande:
    Frågar igen, kan man ta bort metall plopparna som sitter vid navet på chassit? Det knarrar och knirrar så mycket från chassit och mannen är händig och kan säkert ifxa det men går metall plopparna att sätta dit igen eller förstör man chassit om man tar lös dem?
    spraya med silikonspray?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21