• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kajsan

Kändisspottade Sanna Lundell idag med en relativt risg Frog. Persbrants barn borde åka finare Bugga istället

Jo just det!
  • jessicav

Hej alla Bugaboo-proffs.

Jag skulle verkligen behöva ett expert råd nu. Det ligger en bugga ute på blocket (hoppas nu inte det är en av era:)) som har ett bra pris, men.. Handtaget glipar och de har inget kvitto, vilket får mig att tveka rejält. Plus att jag får köpa till en vanlig suflett då de bara har sommarvarianten.

Hmm, vad tycker ni? Är ett glipande handtag (glipar när man drar den uppför trappor) ett stort problem? Instiktivt säger jag själv att det är det, speciellt som vagnen är tre år gammal och de inte har kvitto så borde de också ha köpt den begagnad.

Är väldigt tveksam och är ingen expert på det här, därför vänder jag mig till er. Snälla kom med råd om ni kan.

/En framtida bugabooägare

• Kajsan
    jessicav skrev 2010-05-02 15:16:33 följande:
    Hej alla Bugaboo-proffs. Jag skulle verkligen behöva ett expert råd nu. Det ligger en bugga ute på blocket (hoppas nu inte det är en av era:)) som har ett bra pris, men.. Handtaget glipar och de har inget kvitto, vilket får mig att tveka rejält. Plus att jag får köpa till en vanlig suflett då de bara har sommarvarianten. Hmm, vad tycker ni? Är ett glipande handtag (glipar när man drar den uppför trappor) ett stort problem? Instiktivt säger jag själv att det är det, speciellt som vagnen är tre år gammal och de inte har kvitto så borde de också ha köpt den begagnad. Är väldigt tveksam och är ingen expert på det här, därför vänder jag mig till er. Snälla kom med råd om ni kan. /En framtida bugabooägare
    Vad ska du med kvittot till?
    Nä, jag skulle inte köpa en som handtaget är kocko på, det är klart det är jobbigt tycker jag...Oavsett hur billig den är.
    Jo just det!
  • LR75
    jessicav skrev 2010-05-02 15:16:33 följande:
    Hej alla Bugaboo-proffs. Jag skulle verkligen behöva ett expert råd nu. Det ligger en bugga ute på blocket (hoppas nu inte det är en av era:)) som har ett bra pris, men.. Handtaget glipar och de har inget kvitto, vilket får mig att tveka rejält. Plus att jag får köpa till en vanlig suflett då de bara har sommarvarianten. Hmm, vad tycker ni? Är ett glipande handtag (glipar när man drar den uppför trappor) ett stort problem? Instiktivt säger jag själv att det är det, speciellt som vagnen är tre år gammal och de inte har kvitto så borde de också ha köpt den begagnad. Är väldigt tveksam och är ingen expert på det här, därför vänder jag mig till er. Snälla kom med råd om ni kan. /En framtida bugabooägare
    håller med kajsan.
    kvittot hart du ingen nytta av eftersom garantin följer första ägaren och dessutom ändå har gått ut på denna vagn.
    med största säkerhet så skulle du säkert bli tredje ägaren på vagnen.
    jag skulle hellre försöka leta efter en nyare bugga som förhoppningsvis inte har glidande chassi.
    det ska vara väldigt billig om jag ens skulle överväga att köpa den med ett glidande chassi.
  • jessicav

tack för era svar!

Kvitto tänkte jag ha (ifall garanti fanns kvar) så jag kunde byta chassit. Men som ni säger, ett handtag som inte är helt hundra är inte bra! Tack för hjälpen, jag letar en nyare bugga.

• LillaMiss Piggy
    stinamaria skrev 2010-05-02 09:24:42 följande:
    Jadå, det har jag gjort Ta ut plattan och skumgummit i sitsen bara och kör på 30 grader utan sköljmedel.
    Gud vad bra! Är det svårt att få tillbaka skummgummit sen utan att den bllir knölig?
  • rosenkind

Beställde en bugaboo skötväska i läder idag fär 1080 kr! :-O  Det var ju helt klart fel prissatt så jag undrar om de skickar den... det var den sista i de hade i lager.

** carpe diem **
  • MiniM3
    rosenkind skrev 2010-05-02 19:34:44 följande:
    Beställde en bugaboo skötväska i läder idag fär 1080 kr! :-O  Det var ju helt klart fel prissatt så jag undrar om de skickar den... det var den sista i de hade i lager.
    var då? {#lang_emotions_cool}
  • rosenkind
    MiniM3 skrev 2010-05-02 19:39:54 följande:
    var då? 
    Jag berättar sedan när jag vet hur det går Vill inte förstöra chanserna att få den... Får shopen en massa förfrågningar så får jag ju den helt säkert inte men tvivlar nu iaf...för bra för att vara sant!!
    ** carpe diem **
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21