• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sisterinlaw
    Kavat skrev 2010-05-04 11:19:10 följande:
    Är det inte så att parasollet är silverfärgat under och det är det som lyser igenom, alltså att det upplevs mer "grått"?
    Nej, jag tror inte det faktiskt- och oavsett så påverkar det ju färgupplevelsen vilket gör att man i sådana fall borde tillföra mer gult i produktionen för att få samma slutresultat.
    Troligtvis är parasollet matchat med den offwhite som man kunnat köpa tidigare (om man nu kunnat göra det?) och den nya offwhite på ltd ed är en annan. Annars har det väl inte spelat sådan stor roll vilken OFW parasollet hade tidigare och nu tänkte de inte på att matcha ihop dem när de släppte nya versionen.
    Vi ska köra på svart parasoll nu iaf. Jag tycker verkligen inte att det är fint som det ser ut nu, speciellt vitt tycker jag är extra knepigt när nyanserna skiljer sig åt.
  • Kavat
    sisterinlaw skrev 2010-05-04 11:23:04 följande:
    Hoppas du blir nöjd med svart då!
    Jag kan också störa ihjäl mig på nyansskillnader, då är det bättre att köra med helt annan färg.
  • DeniZeus

Lånar er tråd lite

Någon som har koll på om det skiljer mycket i pris av att köpa en Cameleon i USA? Skiljer dom sig från svenska?
  • joasia

hej tjejer, ni verkar ha sten koll på blocket... Jag funderar pa hur snabbt det gar att salja en bugga cam uttagen dec 2007, men som borjade anvandas mars 2008 och som fick nytt chassi 2008...  Visst beror det pa priset man satter ut, men om vi gissar på ett helt normalt pris (dvs ingen overpris, men inte superbilligt heller). Vad gissar ni? Funderar pa om vi ska salja före eller efter semestern? Skulle vara bra klirr i semesterkassan...

• sisterinlaw
    Kavat skrev 2010-05-04 11:59:03 följande:
    Hoppas du blir nöjd med svart då! Jag kan också störa ihjäl mig på nyansskillnader, då är det bättre att köra med helt annan färg.
    Ja, jag hoppas också på det, tack . Valde ju mellan dem redan innan men tänkte att svart kanske blir så solblekt med tanke på hur mkt strålar det drar åt sig menmen, det blir säkert bra .
  • straw2008
    joasia skrev 2010-05-04 13:47:13 följande:
    hej tjejer, ni verkar ha sten koll på blocket... Jag funderar pa hur snabbt det gar att salja en bugga cam uttagen dec 2007, men som borjade anvandas mars 2008 och som fick nytt chassi 2008...  Visst beror det pa priset man satter ut, men om vi gissar på ett helt normalt pris (dvs ingen overpris, men inte superbilligt heller). Vad gissar ni? Funderar pa om vi ska salja före eller efter semestern? Skulle vara bra klirr i semesterkassan...
    Sätt relativt billig så säljer du den fort, kanske 4500 kr? Vilken färg är det?

De som sätter ut sina för 7500 får de ju inte sålda liksom...
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Delira

Vet att frågan ställts tidigare, men hittar inte svaret nu. Hur gör man rent ett smutsigt paraply? (har köpt ett begagnat och upptäckte några fläckar).

• emiliasmamma

Tänkte höra om det går att ha beachläge på cammen?? har fått för mig detta

• Delira

parasoll och inte paraply menade jag förstås...

• Noiis
    emiliasmamma skrev 2010-05-04 15:54:23 följande:
    Tänkte höra om det går att ha beachläge på cammen?? har fått för mig detta
    Japp kolla på bugaboo.com på deras demo video. där visar dom hur man gör.
    På min vagn går det dock inte att få¨fast sittdelen när man har chassit i de läget. testade igår när vi var i skogen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21