• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • faceprimer

En fråga ang. varukorgen, är den bra? Tycker den känns lite, osäker, då den är fäst med kardborreband. Hur mycket i kg håller den för?

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • s07

Tycker faktiskt bugaboos varukorg är riktigt bra. Inget trillar ur eller blir blött/ smutsigt när det väl ligger i. Jag har lastat redigt mycket ibland men jag tror rekommendationerna är 5 kg max

• Noiis

Joddan nä som sagt frog och gecko är hela men många valde att ta bort banden (som jag själv ) dock lät jag camens sitta kvar just för att de va så fult med hålet

• Hejåhå

Faceprimer: varukorgen slukar mycket iom dragsnoddarna. Däremot är den mycket trång att komma åt med liggdelen. Då får man lirka in mjölkpaketen.

• mini75

Igår såg jag en gecko in real life....

Shit - den är verkligen pytteliten!! Men fin:)

Ja, en helt onödig reflektion så här en lördagskväll...    

• Lindadjo
    faceprimer skrev 2011-10-21 17:25:37 följande:
    En fråga ang. varukorgen, är den bra? Tycker den känns lite, osäker, då den är fäst med kardborreband. Hur mycket i kg håller den för?
    Den hänger inte bara på kardborrebanden heller utan ligger faktiskt lite på chassit med. Iallafall på min frog. Så den håller för mer än man tror.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Beccan85

Jag har en fråga til er :)
    På min Bugga (Cameleon All Black) under vagnen på chassit (mellan varukorgen och framhjulen) sitter något som ser ut som man kan klämma fast något i. Typ som ett c ser det ut,  om ni förstår vad jag menar?
    Vet ni vad de är till för? 

• Blåsbobacke

Har ställt en fråga i Bee-tråden , men provar här om ngn har lite vintererfatenhet av Bee?

Någon som vet hur Bee:n är att köra i vinterterräng?? Menar mkt snö och även snömodd/slask?

Funderar om den kan vara svår i vinter medtanke på de mindre hjulen. Körde hela förra vintern med min Bugaboo Cameleon och med Swirelhjulen, det gick, men vissa dagar var det riktigt tungt och köpte sen vinterhjul till den.  

• Snoppan

Beccan: Det är väl den pluppen chassit fästs i när du fäller ihop den. Så att den stannar ihopfälld?

• Beccan85
    Snoppan skrev 2011-10-22 21:45:08 följande:
    Beccan: Det är väl den pluppen chassit fästs i när du fäller ihop den. Så att den stannar ihopfälld?
    Jaaa, men det är det ju!! Dumma jag, och smart du :)
    Tack, slipper jag ligga sömnlös inatt ;)