• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Snoppan

Beccan: Haha, det är inte lätt när det är svårt

• spigg
    Blåsbobacke skrev 2011-10-22 21:20:00 följande:
    Har ställt en fråga i Bee-tråden , men provar här om ngn har lite vintererfatenhet av Bee?

Någon som vet hur Bee:n är att köra i vinterterräng?? Menar mkt snö och även snömodd/slask?

Funderar om den kan vara svår i vinter medtanke på de mindre hjulen. Körde hela förra vintern med min Bugaboo Cameleon och med Swirelhjulen, det gick, men vissa dagar var det riktigt tungt och köpte sen vinterhjul till den.  
    Jag har kört en Bee i snö. Det var helt värdelöst. Det är inte en vintervagn, tycker jag.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Joddan

Ja bee i vinterväder är HEMSKT!
    Det var när jag körde min bee i snö som jag följande dag la ut den på blocket! hahahah. Fast sedan blev de vår och då köpte jag en ny *älskar bee på sommaren*

spigg skrev 2011-10-22 21:55:38 följande:
    Jag har kört en Bee i snö. Det var helt värdelöst. Det är inte en vintervagn, tycker jag.
  • Joddan
    Blåsbobacke skrev 2011-10-22 21:20:00 följande:
    Har ställt en fråga i Bee-tråden , men provar här om ngn har lite vintererfatenhet av Bee?

Någon som vet hur Bee:n är att köra i vinterterräng?? Menar mkt snö och även snömodd/slask?

Funderar om den kan vara svår i vinter medtanke på de mindre hjulen. Körde hela förra vintern med min Bugaboo Cameleon och med Swirelhjulen, det gick, men vissa dagar var det riktigt tungt och köpte sen vinterhjul till den.  
    Kanske med de nya skidorna från Axsos???
  • Lindadjo
    Joddan skrev 2011-10-22 22:36:22 följande:
    Kanske med de nya skidorna från Axsos???
    Man blir ju lätt lite sugen på att testa de
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • 071001

Undrar om någon här inne kan ha svar på en fråga. Vi har sålt vår Bugga vidare till vänner och nu har vagnen gått sönder. De vita knapparna som ska tryckas in för att tippa vagnen funkar inte. De är jättetröga och vagnen "klickar" inte fast i andra lägen än liggandes. Är detta någon som varit med om detta? Gick det att åtgärda själv eller fick ni lämna in vagnen på reparation?

• Fröken Småland
    071001 skrev 2011-10-23 19:10:29 följande:
    Undrar om någon här inne kan ha svar på en fråga. Vi har sålt vår Bugga vidare till vänner och nu har vagnen gått sönder. De vita knapparna som ska tryckas in för att tippa vagnen funkar inte. De är jättetröga och vagnen "klickar" inte fast i andra lägen än liggandes. Är detta någon som varit med om detta? Gick det att åtgärda själv eller fick ni lämna in vagnen på reparation?
    Prova i första hand att spraya rikligt med siliconspray där ni kommer åt i närheten av knapparna. Gärna upp i "benen" som man sätter på chassit. Annars finns de att köpa som reservdel, inte snordyrt och jag tror att man kan fixa det själv.
  • 071001

Fröken Småland, strot tack! Tipsade dem om kitet i påsen och ska visa detta svaret.