• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-10-26 10:46:05 följande:
    *väntar otåligt på utkast att korrekturläsa*

jag har lagt till dig det har du sett va?? 

Till alla: Hjälp mig att samla en lista på
    1. Vanligaste frågorna och svaren
    2. vanligaste "Felen" och lättaste sättet att fixa det
  • bohusbebis

Även om det finns en Bee-tråd kanske man kan klämma in den här länken även i "huvudtråden" på frågan om vad som är skillnaderna mellan gamla Bee och Bee+ 
    ">

• Joddan

Vadå ska ni starta ny tråd? "Den stora Bugaboo-tråden"? eller är det bara FAQ som ska göras om!?

• Mamma Bondesson

Har en fråga till er:

Min snart 17 månaders tycker ibland att det är trågit att åka i vagnen så jag funderar på att köpa en ståbräda till honom. Någon som har provat ståbräda till en sån liten? Måste jag köpa buggans egna eller finns det andra märken som passar till Camen?

Tacksam för alla svar och åsikter angående detta!

• fröken ida

Funkar båda varianterna av ståbrädan på en Frog?

Edvin 080213 och lillasyskon i juni 11
  • s07

JennieLi: personligen tycker jag det är värt att köpa beg - i Stockholm finns så många att du kan hitta en ett år gammal bugga för 50-60% av ursprungspriset

• s07

Jennieli: fråga e kvitto, lär dig urskilja en kopia (googla bigbaby o kopia bugaboo) Kolla chassit noga- att bromsen tar, handtag inte glider, att chassit inte är skevt, att det kan fällas ihop och ut igen. Chassit kostar näml. Mest att ersätta (2500 kr). Kolla noga på och känn i barnbutik så har du ett utgångsläge när du letar beg

• MayCai
    Fröken Småland skrev 2011-10-26 08:46:21 följande:
    Hur har det gått för dig? Det låter ju lite skumt för Frog och Gecko har likadan hjul och likadana fastsättning.
    Plly skrev 2011-10-25 23:43:16 följande:
    Halloj!

Till er som har begagnade buggor vars chassin brakat:
    ...har samlat delar lite här och var till en bugaboo cameleon (gjort det lite till en sport att få ihop en hel vagn ) Köpte två trasiga chassin billigt och reparerade ena på Cykelstaden i vasastan efter rekommendationer...tyvärr gick det sönder igen så jag beslutade mig för att öppna upp lederna i chassit själv...och då har dom "glömt" att sätta tillbaka en av metallarmarna inuti leden på chassit...sjysst!!  
    Dom kunde inte nämna att även plasten i leden var trasig?

Tur man är händig så jag pusslade ihop delarna från två chassin till att få ett fungerande Om det är någon som vill se bilder på hur det ser ut inne i en led eller hur delarna ser ut och hur man lagar själv (finns delar att köpa på ebay) så skicka ett mess. Det är inte svårt!

Oooh, vad duktig du är! Vet du vad; skulle inte du kunna göra en liten sammanställning med bilder och text så kan vi lägga in det i FAQ-bloggen? (som vi för övrigt måste göra något åt, både rensa ut gammalt, uppdatera nytt och byta "ägare" eftersom Shoe inte är aktiv här längre). Någon som känner sig manad?
    Hej! Jag har inte försökt nåt mer sen igår, men jag kollade på youtube och då ser man att "pluppen" som så att säga är på ovansidan av hjulfästet hoppar upp när han stack in hjulet medan på min är det redan "utpluppad" så det är väl det som gör att hjulet inte fäster antar jag. Ursäkta mitt superdåliga ordförråd...pluppad osv men hittar inget bättre just nu...Ska försöka att få ner fästet så att hjulen fastnar..Hoppas på det bästa.