• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Annemona

Hur är cameleon att styra? Jag har en bee nu och tycker att handtaget är rätt obekvämt att hålla i. Är gravid med andra barnet nu och hade en brio go till sonen. Är dock sugen på en cameleon. Hur är den att styra?

• s07

Oj, jag tyckte been var rätt lättstyrd! Förutom när den fastnar m framhjul nerför trottoarer. Ärligt tycker jag handtaget är en av cameleons nackdelar. Fick stumma och ömma handleder av den. Å andra sidan är den mycket lättpushad och vänder snabbt. Min babyjogger city mini är ännu sämre! Bäst hittills för mina handleder är stokke. Handtaget ser galen ut men är väldigt bra!

• Rödtott

Någon som vet hur man ser skillnad på en Bee åkpåse och en cameleon åkpåse? Ska försöka fynda på tradera. Om jag förstått rätt så är det väl bara den nya modellen med dragsko som passar till båda?

• HopeSoon
    stierna21 skrev 2011-10-28 19:26:01 följande:
    Finns det ngn som beställt från Babytrader? Hur fick ni veta när vagnen skulle levereras hem till er, ringde transportföretaget, mailade dom el dök dom bara upp?
    DHL kom hem till mig med vagnen. De ringde innan också så bestämde vi tid och dag. Gick väldigt snabbt och smidigt allting. 
  • HopeSoon

Om det är någon som tänkt köpa en ny Bugaboo så har Babyshop 25% rabatt just nu.. koden är VIPBABY

Jag hade tänkt köpa ett nytt topset men ville helst ha off white och den fanns inte.  

• Sweetheartno1

Nu är det en fake CAM ute på blocket. Svart och sand. Finns i Botkyrka !

• Rödtott
    HopeSoon skrev 2011-10-30 14:14:42 följande:
    DHL kom hem till mig med vagnen. De ringde innan också så bestämde vi tid och dag. Gick väldigt snabbt och smidigt allting. 
    Hos oss dök de bara upp när båda var på jobbet.. Fick sedan ingen avi utskickad utan fick luska reda på att vagnen anlänt själv. Var tvungen att hämta den på företagscenter långt utanför stan (utan bil!). Osmidigare leverans har jag aldrig varit med om. Men priset gör ju att det ändå var värt det
  • Plly
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-30 14:55:10 följande:
    Nu är det en fake CAM ute på blocket. Svart och sand. Finns i Botkyrka !
    Får man länka? Såg den idag...men hur ser du att den är fake? tyckte det bara var konstigt att de inte hade bytesrätt eller nåt på den fastän det var från nätbutik (saknar kvitto?)
  • Noiis
    Plly skrev 2011-10-30 15:05:26 följande:
    Får man länka? Såg den idag...men hur ser du att den är fake? tyckte det bara var konstigt att de inte hade bytesrätt eller nåt på den fastän det var från nätbutik (saknar kvitto?)
    man får länka så länge det inte är av denna typ: "jag säljer en vagn kolla och köp den"
    men om den inte är din annons så går det kanon bra!!!