• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008
    Fröken Småland skrev 2012-01-11 14:39:05 följande:
    Straw: du skriver sällan något positivt om Bugaboo, tycker det är lite märkligt eftersom du själv haft flera stycken. Och om du nu inte gillar dem, varför hänger du här? Som en demokratisk motvikt till oss som faktiskt gillar våra vagnar?

Är detta din tråd ? Du påpekar/kommenterar alltid så fort jag skriver något. Tycker jättekt om vår bugaboo bee!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Straw: du skriver sällan något positivt om Bugaboo, tycker det är lite märkligt eftersom du själv haft flera stycken. Och om du nu inte gillar dem, varför hänger du här? Som en demokratisk motvikt till oss som faktiskt gillar våra vagnar?

Vad är positivt med varukorgens åtkomst då man har liggdel ?
  • straw2008
    my33 skrev 2012-01-11 14:44:05 följande:
    :) När ungefär bytte ni till sittdel?  Är det ok att ligga och sova i sittdelen?  Kanske skulle man först ha en bugaboo bee och sen cameleon?? :)

Kommer faktiskt inte riktigt ihåg men vi bytte snabbt från en cam till bee då vårt barn inte allt ville sitta fixerad som man gör i cameleons sittdel, beets är liksom friare !
  • Fröken Småland

[quote][quote-nick]straw2008 skrev 2012-01-11 15:44:28 följande:[/quote-nick]

Är detta din tråd ? Du påpekar/kommenterar alltid så fort jag skriver något. Tycker jättekt om vår bugaboo bee!
    [/ Inte alls. Den här tråden tillhör alla som vill delta i en positiv gemenskap
  • Lindadjo
    straw2008 skrev 2012-01-11 15:46:18 följande:
    Kommer faktiskt inte riktigt ihåg men vi bytte snabbt från en cam till bee då vårt barn inte allt ville sitta fixerad som man gör i cameleons sittdel, beets är liksom friare !
    Tycker han sitter lika fast i bee som i frogen, fast det beror ju förståss på hur hårt man drar åt bältet Det blir ju automatiskt annorlunda eftersom bee inte har den ergonomiska sittdelen. Gillar oxå mitt lilla bee.
  • straw2008

Ja det var främst då han skulle sova han lackade totalt, han vill sova på sidan eller i alla fall kunna snurra runt.

• mini75

En fråga. Min sambo ska till USA nästa månad och jag funderar på om jag ska försöka få honom till att handla frog klädsel till mig där.
    MEN när jag kollar hemsidan verkar inte frog finnas kvar som står i TS. Vet att det är längesedan den skrevs-har den utgått helt nu? Man kan ju köpa frogklädslar i sverige...

• Dunderklumpen

Jag är nyförälskad i min (jodå för den är mer min än dotterns Flört ) Bee och pysslar med den i evighet om kvällarna.

Ikväll klippte jag till fårskinnsfällen så att den är exakt som sitsen och började undra över D-ringarna som sitter i midjebältet. Vad är de till för egentligen?

Och är det bara jag som upplever att just midjebältet är ganska tajt?

Julia 2010-08-08
  • sweetpea

Hej! Ny i tråden. I min hall står en mörkblå Bugga och väntar på bebis med ankomst i februari. Nu när vagnbeslutet är fattat (jag fick välja modell, han fick välja färg) så går jag och funderar på det här med skötväska. Jag inser att det inte är helt livsavgörande, men det är roligt att kolla runt och jag vill så gärna ha en fin. 

Jag tycker om att kombinera blått med brunt och vitt men jag hittar ingen skötväska som är just brun och vit. Jag har hittat en fin brun/vit Oioi på Amazon.com men det känns ju lite riskabelt att köpa en så pass dyr väska som man bara har sett på bild. 

Drömmen vore en skötväska av Svenskt Tenns elefanttyg i brunt och vitt men eftersom jag inte ens äger någon symaskin är det väl bara att glömma...

Har ni någon väska på lur som ni tror skulle passa med en mörkblå bugga? Jag är beredd att kompromissa med färgerna, det finns ju många snygga kombinationer!