• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Jag har burit min cameleon uppför trappor och svurit över det många gånger. Visst går det men det är inte kul. Hade inget förråd att förvara den i men hade jag haft det hade jag lätt skaffat mjuklift t liggdelen. I stan är camen förträfflig.

• Milno

Äsch då, det bygger lite muskler :P
    Nej, men det är klart att det inte är supersmidigt, låter nån av proffsen svara på hur det är med mjuklift då jag aldrig kollat det, men det borde ju gå.
    Själv har jag kört  bärsele ibland med från liggdelen eller bara sele utan vagn om jag ska hälsa på någon som har jättetrångt trapphus. 
    Det där med terräng....det beror väl lite på vad man menar med det....grusvägar har jag gått på och det är väl inget problem, har inte gått skogspromenader dock så det kan jag inte säga något om. 
    I stan är det en kanonvagn, såååå smidig!
    Hade dock på vinterhjulen ett tag nu då det var kallt och då var det inte lika roligt  ( man är ju van att kunna svänga o vända så smidigt) det fick mig att inse att jag aldrig ska ha en vagn med 4 fasta hjul iaf... 

Sedan tänkte jag som så då jag köpte vagn att det väl kanske är bäst att köpa en vagn utifrån vad man oftast gör :)

• Lindason

Jag har konkat flera vagnar jag haft bl.a. Emmaljunga classic sport.. Då är inte CAM någon match med sina 9 kg :)

• Lillstroem
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 20:18:29 följande:
    Mmm jag har provat att lyfta den i butiken och den är ju inte så tung men det är ju lättare med mjuklift som man kan bära tätt intill kroppen. Kan man ha mjuklift i?
    Om jag inte minns fel så tror jag babyproffsens egna mjuklift, Babytravel, ska funka i camen, h´Har aldrig provat själv dock.. men det är ju bara att prova olika i butik så ser du ju vilken som kan funka. Om du kommer måsta bära vagnen varje dag så skulle jag nog ha satsat på mjuklift iaf. =)
  • Min älskade dotter

Jag har en cam och bor på tredje våningen utan hiss. Jag låter chassit ligga i bilen som står på gården, sen bär jag upp liggdelen. Dotter är nu drygt 10 månader, väger bara 7 kilo dock, men än funkar det okej. Det är inte optimalt, men det funkar.

• Tant Pruselius
    Joddan skrev 2012-03-05 14:27:20 följande:
    Tant!
    Har du sett mitt meddelande längre bak??? Kan inte svara på mail! Min mail i knäpp... Men sufletten är borta så du vet
    å va synd! aja
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2012-03-05 14:27:20 följande:
    Tant!
    Har du sett mitt meddelande längre bak??? Kan inte svara på mail! Min mail i knäpp... Men sufletten är borta så du vet
    vad gillar du cosmon?