• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • saandi
    carooo skrev 2012-03-07 09:13:03 följande:
    Köpte en helt ny CAM till första barnet som kom nu i januari. Och igår gick bunperbaren sönder, hade satt på den eftersom jag skulle lyfta av liggdelen när vi skulle på öppna förskolan... Har nästan aldrig använt den innan. Någon som varit med om något liknande? Kändes lite läskigt eftersom lilleputten låg i den... Det var en av de vita knapparna som gick sönder och fjädern hoppade ur.
    Min bumper gick också sönder efter inte alls mycket användning. Börjar undra om det inte är meningen att man ska lyfta liggdelen i bumpern med bebis i? Det måste väl ändå vara tanken?
    Jag reklamerade iallafall och fick utan problem en ny vit knapp som är på väg hem till mig nu! Så nu håller jag tummarna på att den håller längre denna gången!
  • Arlene86
    saandi skrev 2012-03-07 10:30:13 följande:
    Min bumper gick också sönder efter inte alls mycket användning. Börjar undra om det inte är meningen att man ska lyfta liggdelen i bumpern med bebis i? Det måste väl ändå vara tanken?
    Jag reklamerade iallafall och fick utan problem en ny vit knapp som är på väg hem till mig nu! Så nu håller jag tummarna på att den håller längre denna gången!

Jag tror inte att det är meningen att man ska lyfta liggdel (eller sittdel) med bebis i, enbart hållandes i bumperbaren. Har inte läst någonstans att det är den funktionen som den ska ha? Tycker personligen det känns som att det är väldigt lätt att den hoppar ur eller går sönder vid för kraftig belastning.
  • Milno
    Eve94 skrev 2012-03-06 22:14:48 följande:
    Hjälp!!!! Hur monterar man sittdel??
    Det är inte alls svårt, gjorde just det själv! :)
    Dock jobbigt att beskriva såhär så skickar länken till där manualerna finns att ladda ner:

www.bugaboo.com/user-guides
  • flisolis

Varför kan man inte byta till vinterhjul på en bee+ , någon som vet???

• Lillstroem
    flisolis skrev 2012-03-07 12:40:35 följande:
    Varför kan man inte byta till vinterhjul på en bee+ , någon som vet???
    Därför att Beet i första hand kanske lämpar sig som extravagn snarare än allroundvagn att använda på vintern.
    Och som tur är finns ju andra vagnar som kanske passar bättre på vintern och i terräng än just Bee.
    Cameleon, Frog och Donkey till exempel! ;)
  • saandi

Är det någon som vet hur det är tänkt med bumperbaren till cam? Ska man lyfta i den med bebis i liggdelen eller inte? Är det bara jag som gör det? Ska jag sluta med det på en gång?

• RocketQueen
    saandi skrev 2012-03-07 15:32:49 följande:
    Är det någon som vet hur det är tänkt med bumperbaren till cam? Ska man lyfta i den med bebis i liggdelen eller inte? Är det bara jag som gör det? Ska jag sluta med det på en gång?
    Jag har för mig att när jag skulle montera vår cam så stod det i instruktionerna att man inte skulle bära liggdelen med bebis i enbart i bumperbaren. Men det känns ju rätt dumt, det känns ju svårt att bära liggdelen på nåt bra sätt annars...
  • Barbabok
    saandi skrev 2012-03-07 15:32:49 följande:

Jag fick besked i en annan tråd att det går bra. Bara inte lyfta i bumperbaren när chassit sitter fast i liggdelen, barn i eller ej.
    han kommer i juni